| کد خبر: 248187 |

تصاویر ماشین پرنده باورنکردنی با چرخش ۹۰ درجه + فیلم

کانسپت ماشین پرنده ایده جدیدی نیست، اما یک شرکت آمریکایی تصمیم دارد در عرضه این فناوری به بازار اولین باشد و اعلام کرده تنها سه سال دیگر این اتفاق خواهد افتاد.

تین نیوز

کانسپت ماشین پرنده ایده جدیدی نیست، اما یک شرکت آمریکایی تصمیم دارد در عرضه این فناوری به بازار اولین باشد و اعلام کرده تنها سه سال دیگر این اتفاق خواهد افتاد. یک ماشین پرنده باورنکردنی که قابلیت چرخش ۹۰ درجه دارد تا پرواز رو به بالا را به پرواز رو به جلو تغییر دهد.

الف مدل اِی (Alef Model A) که توسط شرکت هوانوردی الف (Alef Aeronautics) در سن متئو کالیفرنیا ساخته شده یک وسیله نقلیه کاملا برقی با بدنه‌ای با پوشش مشبک است که هشت ملخ را در خود پنهان می‌کند. این ملخ‌ها که جایگزین موتورهای سنتی خودرو می‌شوند به آن اجازه می‌دهند تا بدون نیاز به فضای باند، مستقیما از جاده‌های معمولی به هوا بلند شود.

به گزارش تین نیوز، این خودروی پرنده هنگامی که در آسمان به پرواز درمی‌آید ۹۰ درجه کج می‌شود به‌طوری که بالای ماشین رو به جلو قرار می‌گیرد و سپس با سرعت ۴۱۸ کیلومتر بر ساعت در هوا پرواز می‌کند. در همین حال یک «حباب مسافر» در مرکز خودرو قرار دارد که حداکثر دو نفر را در خود جای می‌دهد و روی یک محور می‌چرخد تا مسافران بتوانند هنگام پرواز در موقعیت مناسب قرار بگیرند.

این خودرو که اخیرا در یک رویداد مطبوعاتی در سن متئو کالیفرنیا رونمایی شد دارای بُرد رانندگی ۳۲۲ کیلومتر و بُرد پرواز ۱۶۰ کیلومتر است. با این حال این شرکت هنوز هیچ فیلمی از پرواز آزمایشی آن ارائه نکرده است.

خودرو پرنده الف مدل اِی- ALef model A.jpg

خودرو پرنده الف مدل اِی- ALef model A.

جیم دوخُونی، بنیانگذار Alef Aeronautics می‌گوید قیمت این خودرو ۳۰۰ هزار دلار خواهد بود و تحویل اولیه آن احتمالا در سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد. او خودرو Alef مدل A را «اولین ماشین پرنده واقعی جهان» توصیف کرد زیرا قادر است در یک خیابان معمولی رانندگی کند و نیازی به بلند شدن از یک منطقه خاص تعیین شده مثل فرودگاه ندارد.

به گفته این شرکت، Alef Model A به عنوان راه حلی برای مساله ازدحام جمعیت دنیای مدرن، برای رانندگی در خیابان، برخاستن عمودی در صورت نیاز و پرواز بر فراز ترافیک طراحی شده است. اگر خودرو در جاده با مانعی برخورد کند، به‌طور بالقوه می‌تواند بر فراز آن پرواز کند و بدون نیاز به کج شدن ۹۰ درجه‌ فرود بیاید.

خودرو پرنده الف مدل اِی- ALef model A.

خودرو پرنده الف مدل اِی- ALef model A.

این خودرو همچنین یک جفت درب پروانه‌ای دارد که به جای باز شدن به بیرون، به بالا باز می‌شود و فضای داخلی ساده آن به سبک ماشین های مسابقه است.

این شرکت ادعا می‌کند که هنگام پرواز به پهلو، بدنه مشبک اجازه عبور هوا را می‌دهد، آن را سبک نگه می‌دارد و باعث می‌شود بدون هیچ‌گونه نگرانی ایمنی در هوا بماند.

 

حجم ویدیو: 593.38K | مدت زمان ویدیو: 00:00:29 دانلود ویدیو
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه اطلاع رسانی روزیاتو

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.