| کد خبر: 248163 |

معافیت مالیاتی حمل و نقل هوایی بین ایران و افغانستان مورد بررسی قرار می گیرد

نماینده تهران در مجلس یازدهم، با اشاره به بازگشت هواپیمایی افغانستان به ایران، چالش های اساسی حذف ویزا بین ایران و افغانستان را مطرح کرد.

تین نیوز

نماینده تهران در مجلس یازدهم، با اشاره به بازگشت هواپیمایی افغانستان به ایران، چالش های اساسی حذف ویزا بین ایران و افغانستان را مطرح کرد.

به گزارش تین نیوز، اقبال شاکری  درمورد از سرگیری پروازهای شرکت هواپیمایی افغانستان به ایران پس از حدود یک سال وقفه، گفت: برای تداوم روابط هوایی بین دو کشور ایران و افغانستان در جلسه ای با حضور نمایندگان دو کشور مقرر شد پروازهای مستقیم تهران به کابل و هرات، مشهد به کابل و هرات برگزار شود و  پروازها به شرکت دولتی هوایی آریانا افغان محول شود. طی برنامه ریزی صورت گرفته قرار شد این پروازها هر چهارشنبه انجام پذیرد که به مرور زمان به سه روز در هفته ارتقا یابد.

 اشتراکات فرهنگی ایران و افغانستان بسیار زیاد است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: برگزاری این جلسه نه تنها در راستای گسترش پروازها، بلکه در خصوص رونق روابط فرهنگی و گردشگری دو کشور نیز بوده است چرا که ایران و افغانستان مشترکات فرهنگی  و تاریخی بسیاری دارند.

وی در ادامه به لغو ویزای ایران و افغانستان اشاره کرد و گفت: مباحث و موضوعاتی همچون لغو ویزای دو کشور به صورت جزئی مورد بررسی قرار گرفت و طی برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شد گروهی از نمایندگان سفری به افغانستان داشته تا مسئله  لغو ویزای ایران و افغانستان را مورد رسیدگی قرار دهند. 

معافیت مالیاتی حمل و نقل هوایی  مورد رسیدگی قرار می گیرد 

نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با اشاره به معافیت مالیاتی حمل و نقل هوایی یادآور شد: در حال حاضر بر اساس جزء (۱۳) بند (ب) ماده (۹) قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده، خدمات حمل و نقل اعم از بار و مسافر درون و برون شهری، بین المللی جاده ای، ریلی و دریایی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند و خدمات حمل و نقل هوایی اعم از بار و مسافر به نرخ ۹ درصد مشمول مالیات بر ارزش افزوده هستند. در این نشست مشترک با مسئولان داخلی و خارجی هر دو کشور مقرر شد، این مسئله به صورت جزیی مورد بررسی قرار گیرد .

احتمال افزایش مهاجرت افغان های غیر مجاز با حذف ویزا

شاکری در ادامه گفت: با لغو ویزای ایران و افغانستان این احتمال وجود دارد که اتباع افغانی بیش از گذشته به ایران مهاجرت و به صورت غیر قانونی در کشور ماندگار شوند، برای این مسئله باید فکری اساسی صورت پذیرد تا ورود غیر قانونی اتباع بیگانه در داخل کشور به صورت جزئی مورد رسیدگی قرار گیرد.

عضو کمیسیون عمران در پایان خاطر نشان کرد: مسئولان افغانستان برای رونق روابط خود با سایر کشورها باید تلاش گسترده ای به ویژه در حوزه گردشگری داشته باشند؛ ناامنی حاکم در کشور افغانستان در ورود گردشگر به این کشور تاثیر خواهد داشت برهمین اساس برای ورود گردشگران ایرانی به این کشور این مسئله به صورت ویژه ای رسیدگی می شود.

به گزارش تین نیوز، افتتاح رسمی پروازهای شرکت هواپیمایی افغانستان به ایران، شامگاه (پنجشنبه ۲۱ مهرماه ۱۴۰۱) در حضور مسؤولان گردشگری، تعدادی از نمایندگان مجلس و رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا و همچنین کنسول و دیگر نمایندگان سفارت افغانستان و شرکت هواپیمایی «آریانا افغان» که یکی از قدیمی ترین شرکت های هواپیمایی افغانستان به شمار می آید، درحالی انجام شد که پیش از این پرواز مستقیم بین ایران و افغانستان از سوی یک شرکت هواپیمایی ایرانی درحال انجام بوده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.