| کد خبر: 248162 |

اجرای قویترین پروژه خط ریلی و تجاری کشور معطل تصمیم معاون سازمان برنامه و بودجه

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس، با بیان اینکه اجرای پروژه راه آهن بیرجند - قاین - یونسی که به شبکه بین المللی راه آهن متصل است با پیوستن به چابهار می تواند یکی از قویترین خطوط ریلی و تجاری کشور باشد تاکید کرد که تامین اعتبارات لازم برای تحقق این امر معطل تصمیم معاون سازمان برنامه و بودجه مانده است.

تین نیوز

 نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس، با بیان اینکه اجرای پروژه راه آهن بیرجند - قاین - یونسی که به شبکه بین المللی راه آهن متصل است با پیوستن به چابهار می تواند یکی از قویترین خطوط ریلی و تجاری کشور باشد تاکید کرد که تامین اعتبارات لازم برای تحقق این امر معطل تصمیم معاون سازمان برنامه و بودجه مانده است.

به گزارش تین نیوز، سلمان اسحاقی با انتقاد از عدم همکاری معاون سازمان برنامه و بودجه در تامین اعتبارات لازم برای اجرای پروژه راه آهن بیرجند - قاین - یونسی که یکی از قویترین خطوط ریلی و تجاری کشور خواهد بود، گفت: متاسفانه در آستانه تدوین برنامه هفتم توسعه و لایحه بودجه 1402 هنوز افرادی که در هشت سال گذشته در این زمینه برنامه ریزی می کردند با همان نوع نگاه در ساختار نیروی انسانی سازمان برنامه و بودجه فعالیت دارند و این یکی از مشکلاتی است که باعث شده برغم روی کار آمدن دولت سیزدهم هنوز در حوزه اقتصاد کشورمان در جهت تامین رضایت عمومی موفقیت زیادی حاصل نشود.

روند پیگیری تامین اعتبارات لازم برای اجرای این پروژه مهم ریلی

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در زمان فعالیت دولت دوازدهم به دنبال پیگیری هایی که صورت گرفت قرار شد بر اساس مصوبه هیات دولت در دو نوبت مبلغی از صندوق توسعه ملی به عنوان تسهیلات برداشت شده و با همراهی فاینانس 6 بانک برای آغاز اجرای عملیات راه آهن بیرجند - قاین - یونسی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار داده شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دستور برای برداشت این مبلغ در هیات دولت با حضور کارشناسان حقوقی و نظر معاونت حقوقی وقت داده شده و دارای پیوست های حقوقی نیز بوده است و بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم هم به دنبال پیگیری های استاندار جدید خراسان جنوبی و نظر آقای صولت مرتضوی معاونت اجرایی در نهایت صندوق توسعه ملی هم موافقت خود را در این زمینه اعلام کرد و 6 بانکی هم که قرار بود در این فاینانس مشارکت کنند، موافقت خود را به صورت کتبی اعلام کردند.

وی افزود: مشکل در این حوزه زمانی آغاز شد که این روند به دلیل تصمیمات سلیقه ای معاون سازمان برنامه و بودجه متوقف شد و مردم استان خراسان جنوبی در کمال ناباوری شاهد این هستند پروژه ای که قرار بود در دور دوم سفرهای رییس جمهور کلنگ زنی شود، معطل تصمیم سازمان برنامه و بودجه مانده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: هم اکنون منتظر هستیم آقای دهقان معاون حقوقی رییس جمهور در خصوص این برداشت سلیقه ای سازمان برنامه و بودجه که هیچ پیوست حقوقی نیز ندارد، تصمیم بگیرد تا با برداشت مبلغ مقرر از صندوق توسعه ملی به عنوان تسهیلاتی در جهت کمک به اجرای این پروژه، این گره بعد از سال ها باز شود.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: آنچه مسلم است این خط ریلی که به شبکه بین المللی راه آهن متصل است با پیوستن به چابهار می تواند یکی از قویترین خطوط ریلی و تجاری کشور باشد و به معنای واقعی تحریم ها را دور زده و نقش موثری در توسعه بخش اقتصادی کشور داشته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناظم زاده 0 0

    سلام از قرائن اینطور به نظر می رسد که دولت سیزدهم توان جهش در ساخت وساز راه اهن ندارد راه اهن چابهار مشهد هنوز بلاتکلیفی بسر مس برد و یا راه اهن کرمانشاه به خسروی و راه اهن همدان به سنندج و یا راه اهن مشهد گرگان هم از دوران خواب می گذراند ارزوی حرکت به سوی ساخت وساز