| کد خبر: 248110 |

شهردار تهران عنوان کرد:

زیر ساخت ها در پایتخت فرسوده است/ واگذاری امور به مردم ضروری است

شهردار تهران با اشاره به فرسودگی ها در زیرساخت های پایتخت، گفت: اکنون ۵۳۰ کیلومتر از مسیل ها که به جمع آوری آب های سطحی اختصاص دارد فرسوده است و جوابگوی نیازهای پایتخت نیست.

تین نیوز

شهردار تهران با اشاره به فرسودگی ها در زیرساخت های پایتخت، گفت: اکنون ۵۳۰ کیلومتر از مسیل ها که به جمع آوری آب های سطحی اختصاص دارد فرسوده است و جوابگوی نیازهای پایتخت نیست.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علیرضا زاکانی روز دوشنبه در دوازدهمین قرار خدمت خود در منطقه ۹ و در جمع کارکنان شهرداری این منطقه گفت: یک سال و یک ماه و ۱۲ روز به عنوان مدیریت شهری مشغول کار هستم و معتقدم اکنون حال شهرمان خوب نیست و در بیشتر بخش ها با فرسودگی مواجه هستیم.

وی اظهار کرد: از مجموع بافت ۷۰ هزار هکتاری پایتخت با ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار مواجه هستیم که چهار هزار و ۵۶۰ هکتار آن فرسوده است.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وقتی وارد شهرداری شدم با مشکلات جدی مالی مواجه بودیم که با راه اندازی خزانه واحد از فشار زیاد مالی خارج شدیم و تا به امروز با هیچ مشکل و تاخیری در حال پرداخت حقوق کارمندان هستیم.

زاکانی با بیان اینکه مسئله مسکن مردم و کارکنان شهرداری جزو دغدغه های ما است، افزود: در این خصوص با تمام ظرفیت تلاش می کنیم این دغدغه مهم برطرف شود و همچنین در زمینه ارتقا شغلی و پرداخت حقوق کارمندان بر پایه عدالت و قانون عمل خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه کشور در یک نزاع تاریخی قرار دارد، گفت: دو هدف برای اداره کشور ترسیم شده که یا باید برای استمرار انقلاب اسلامی در مسیر رشد و تعالی بر اساس سیاست گذاری نظام حرکت کنیم و یا باید به گذشته برگردیم، اکنون کشور در حال رشد و پیشرفت قرار دارد و اجازه نخواهیم داد دیگران برای کشور تصمیم بگیرند.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: صف بندی عظیمی برای تضعیف نظام شکل گرفته اما باید تلاش کرد با اتحاد و همدلی تمامی توطئه های دشمنان همچون گذشته خنثی شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از شعارهای مهم انقلاب اسلامی مردمی بودن این نظام است، گفت: واگذاری بسیاری از مسئولیت ها به مردم بسیار مهم و ضروری است و باید در این مسیر با جدیت بیشتری عمل کنیم.

به گفته زاکانی، هیچ نهادی به اندازه شهرداری با مردم در ارتباط نیست و باید از این ظرفیت مهم با نقش آفرینی موثر و اثر بخش برای رشد و تعالی شهر استفاده کرد.

برند شهروند را ۳ میلیارد تومان فروخته بودند

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر مبارزه با فساد نیز گفت: در دوره گذشته برند فروشگاه شهروند را سه میلیارد تومان فروخته بودند در حالی که قیمت واقعی این برند ۶۰۰ میلیارد تومان بود.

وی با بیان اینکه یکی از نزدیکان بنده بدلیل دریافت دو سکه بلافاصله عزل شد، گفت: یکی از مدیران که از سوی افراد فریب خورده بود و در حالی که از وی فیلمبرداری شده بود و دو سکه دریافت کرده بود پس از شنیدن این ماجرا بلافاصله این فرد عزل و در راستای صیانت از حق و حقوق کارمندان این اقدام را کردم.

شهردار تهران گفت: ما بدنبال چهار تحول مهم هستیم که تلاش داریم شهرداری را به محل اتکای مردم تبدیل کنیم که این هدف کاملا شدنی است.​

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.