| کد خبر: 248082 |

محققان دانشگاه علم و صنعت جایزه اتحادیه بین المللی راه آهن ها را از آن خود کردند

محققان دانشگاه علم و صنعت ایران در ششمین دوره مسابقه برترین طرح ها در حوزه فناوری اطلاعات، موفق به کسب جایزه اتحادیه بین المللی راه آهن ها شدند.

تین نیوز

محققان دانشگاه علم و صنعت ایران در ششمین دوره مسابقه برترین طرح ها در حوزه فناوری اطلاعات، موفق به کسب جایزه اتحادیه بین المللی راه آهن ها شدند.

به تین نیوز به نقل از  ایرنا از وزارت علوم، اتحادیه بین المللی راه آهن ها (UIC) اخیرا اقدام به برگزاری ششمین دوره مسابقه برترین ایده ها در حوزه فناوری اطلاعات کرد که در بخش ایمنی، گروهی متشکل از دکتر مرتضی باقری عضو هیات علمی دانشکده مهندسی راه آهن، کیمیا اسماعیل زاده دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی حمل و نقل ریلی و اعضای «آزمایشگاه سیستم های حمل و نقل و لجستیک» دانشکده مهندسی راه آهن توانستند به رتبه نخست این مسابقات دست یابند.

این دومین بار است که اعضای این آزمایشگاه این افتخار را برای دانشگاه کسب کردند و در سال ۲۰۰۶ نیز در اولین دوره این مسابقات حایز رتبه نخست در بخش ایمنی شدند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، صنعت حمل و نقل ریلی به عنوان یکی از صنایع زیر بنایی، نقش  ویژه ای در شاخص های توسعه یافتگی و اقتصاد کشور ها دارد. دانشکده مهندسی راه آهن بعنوان تنها دانشکده مهندسی راه آهن خاورمیانه در راستای توسعه دانش و فناوری در این صنعت و با توجه به تقاضا و حمایت همه جانبه راه آهن جمهوری اسلامی ایران، تاسیس شد.

بر اساس نقشه جامع علمی کشور و برنامه راهبردی توسعه کشور (افق ۱۴۰۴) مهندسی راه آهن از جمله فناوری های کلیدی و تاثیرگذار در نقشه راه پیشرفت جمهوری اسلامی ایران است. در حال حاضر دانشکده مهندسی راه آهن جهت تربیت هیات علمی خود و توسعه همکاری های بین المللی آموزشی و پژوهشی با دانشگاه های معتبر کشورهای مختلف از جمله انگلستان، آلمان، چین، استرالیا، روسیه، اوکراین و هلند تفاهنامه و تبادل علمی دارد و از کشورهای همجوار دانشجوی بین المللی می پذیرد.

اعضای هیات علمی متخصص و آزمایشگاه های تخصصی منحصر به فرد همچون: زیرسازی و روسازی راه آهن، خاک و بتن، صدا و ارتعاشات ریلی، دینامیک سازه های ریلی، ترمز، سیگناینگ، ترکشن، محاسبات هوشمند ریلی، مدیریت لجستیک و غیره در کنار کتابخانه تخصصی دانشکده، ظرفیت ویژه ای برای انجام تحقیقات بنیادین و کاربردی در حوزه صنعت ریلی کشور و منطقه فراهم آورده است.

این دانشکده در گرایش خط و سازه های ریلی و نیز ماشین های ریلی در هر سه مقطع تحصیلی (کارشناسی-کارشناسی ارشد-دکتری) و در گرایش حمل و نقل ریلی در دو مقطع تحصیلی (کارشناسی-کارشناسی ارشد) و در سه گرایش راه آهن برقی ، سیگنالینگ و ایمنی در راه آهن در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد. با توجه به ماهیت کاربردی رشته، اکثریت مطلق فارغ التحصیلان دانشکده شامل بیش از ۱۵۰۰ نفر فارغ التحصیل کارشناسی و بیش از ۳۰۰ نفر فارغ التحصیل کارشناسی ارشد به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در صنایع مرتبط راه آهن درون شهری و برون شهری کشور مشغول خدمت به مهین اسلامی هستند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.