◄ نتیجه بی توجهی به حمل و نقل جاده ای کالا؛ نارسایی در چرخه اقتصاد و تولید
حمل و نقل نیروی محرکه اقتصاد هر کشور است که بی توجهی به آن به خصوص حمل و نقل جاده ای چرخه اقتصاد و تولید را در کوتاه مدت دچار نارسایی مشهود خواهد کرد.
یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا معتقد است در موضوع تفکیک وزارت راه و شهرسازی باید تصمیم گیران به این اصل توجه داشته باشند که حمل و نقل نیروی محرکه اقتصاد هر کشور است که بی توجهی به آن به خصوص حمل و نقل جاده ای چرخه اقتصاد و تولید را در کوتاه مدت دچار نارسایی مشهود خواهد کرد.
به گزارش تین نیوز، ابراهیم علیاری این مطلب را در شبکه های اجتماعی بیان کرد و با تاکید بر گستردگی و اهمیت زیاد حمل و نقل در برابر راه و شهرسازی، گفت: همه راه ها و شهرها (شامل شهرسازی و مسکن سازی و مراکز تجاری و تفریحی و به خصوص راه ها) که ساخته می شوند به حمل و نقل وابسته است و اگر توجه ویژه به این بخش نشود موفقیت در دیگر بخش ها کمتر خواهد بود.
این راننده کامیوندار افزود: به طور کلی حمل و نقل در فعالیت های اقتصادی، خدماتی، تولیدی و سیاحتی نقش مهمی دارد، تا جایی که حکم مرگ و زندگی را برای اقتصاد و کشور را رقم می زند چرا که همه چیز در سطوح مختلف داخلی و خارجی به حمل و نقل وابسته است.
بیشتر بخوانید:
تفکیک وزارت راه و شهرسازی؛ به کدام منظور؟
او با تاکید بر این که صاحب نظران حمل و نقل، را کلید توسعه اقتصادی و رکن زیر بنایی اقتصاد می دانند، خاطرنشان کرد: فعالیت های اقتصادی، تولید، توزیع و تجارت (از صفر تا صد تولید تا مصرف) به شدت به شبکه های حمل و نقل وابسته است که در این میان نقش حمل و نقل جاده ای به دلیل کارایی بیشتر، پررنگ تر است.
علیاری گفت: حمل و نقل به روش های مختلفی صورت می گیرد که با توجه به نیاز و نوع کالا، بهترین روش برای حمل و نقل آن انتخاب می شود.
این راننده کامیوندار ادامه داد: وزن، ابعاد، شکل، مدت ماندگاری و زمان از فاکتورهایی هستند که نوع و روش حمل را تعیین می کنند که عبارتند از حمل و نقل زمینی (جاده ای و ریلی)،دریایی و هوایی.
وی افزود: حمل و نقل زمینی شامل ریلی و جاده ای - شهری یکی از رایج ترین شیوه های حمل و نقل بار است که در روش ریلی نیز به دلیل محدودیت هایی در نبود ریل و ماشین آلات مربوطه کافی در سطح کشور و بین الملل نمی تواند آن نقش کاملی در صنعت حمل و نقل ایفا کند.
علیاری تاکید کرد: حمل و نقل جاده ای در ایران کم هزینه ترین شیوه حمل و نقل در زمینه وقت و کرایه و همچنین مستقیم تربن روش حمل و نقل است که از مبدا تا مقصد به صورت مستقیم صورت می گیرد.
این فعال بخش حمل و نقل جاده ای در ادامه نتیجه گیری کرد که بخش حمل و نقل زمینی در راس آن حمل و نقل جاده ای رابطه مستقیمی با پیشرفت و اقتصاد و شهرسازی و راهسازی دارد و اگر نادیده گرفته شود و توجه ویژه از لحاظ مدیریتی و مالی و اجرایی به این بخش نشود، چرخه اقتصاد و تولید در کوتاه مدت دچار نارسایی مشهود خواهد شد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.