| کد خبر: 248005 |

بررسی آلودگی هوا و حمل و نقل عمومی شهر قم در شورای عالی ترافیک کشور

رئیس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور از بررسی موضوعات مرتبط با ایمنی شهری، آلودگی هوا و حمل و نقل عمومی شهر قم در یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه این شورا در راستای نظارت ستادی شورا خبر داد.

تین نیوز

رئیس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور از بررسی موضوعات مرتبط با ایمنی شهری، آلودگی هوا و حمل و نقل عمومی شهر قم در یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه این شورا در راستای نظارت ستادی شورا خبر داد.

به گزارش تین نیوز، مهدی جمالی نژاد در این خصوص گفت: آمار جان باختگان ناشی از تصادفات درون شهری شهر قم در شش ماهه اول سال ۱۴۰۱، ۱۷درصد کاهش داشته که ضمن تقدیر از اقدامات به عمل آمده، تدابیر لازم برای کاهش تصادفات جرحی و استمرار کاهش تصادفات در شش ماه دوم سال در جلسه اتخاذ شد.

وی ادامه داد: در خصوص مسائل زیست محیطی و آلودگی هوا؛ وضعیت آلایندگی منابع متحرک و ثابت در جلسه مطرح و برای کاهش آلایندگی منابع متحرک مقرر شد معاینه فنی خودروهای سبک و بویژه خودروهای سنگین و کنترل و نظارت دقیق تر از طریق سامانه های کنترل هوشمند شهری در اولویت مسئولان شهر قم قرار گیرد.
رئیس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور همچنین به تاکید اعضای این شورا بر اجرای طرح محدوده مکانی-زمانی برای کنترل تردد ناوگان دیزل سنگین در شهر قم اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد پیگیری مباحث مرتبط با این موضوع در اولویت مسئولان شهر قم قرار گیرد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور اضافه کرد: در ادامه جلسه، آخرین وضعیت ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی و اقدامات صورت گرفته در قطارشهری قم بررسی و آخرین برنامه های وزارت کشور طی یک سال اخیر برای نوسازی و تامین بخشی از ناوگان مورد نیاز حمل و نقل عمومی شهری شامل اتوبوس، تاکسی، ون با کمک های دولتی تبیین گردید.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، وی همچنین بر تشکیل  مستمر و با برنامه جلسات شورای حمل و نقل و ترافیک شهر قم به ریاست شهردار قم تاکید کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.