| کد خبر: 247971 |

افزایش سرعت حفر تونل خط دو مترو اصفهان نسبت به خط یک

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امروز TBMخط دو مترو به ایستگاه شاهد می رسد و این به معنای این است که سرعت حفر تونل خط دو متروی اصفهان نسبت به خط یک بسیار بالاتر و بهتر در حال انجام است.

تین نیوز

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امروز TBMخط دو مترو به ایستگاه شاهد می رسد و این به معنای این است که سرعت حفر تونل خط دو متروی اصفهان نسبت به خط یک بسیار بالاتر و بهتر در حال انجام است.

به گزارش تین نیوز، ابوالفضل قربانی  در خصوص آخرین وضعیت خط دو متروی اصفهان، اظهار کرد: امروز چهارشنبه  بیست و هفتم مهرماه TBM خط دو مترو به ایستگاه شاهد می رسد و این به معنای این است که سرعت حفر تونل خط دو متروی اصفهان نسبت به خط یک بسیار بالاتر و بهتر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه کل حفاری تونل خط دو مترو که از ایستگاه دارک آغاز می شود و تا خیابان کهندژ نزدیک رهنان ادامه دارد، سال آینده به اتمام می رسد، ادامه داد: در حال حاضر سه دستگاه TBM مسئولیت حفاری تونل خط دو متروی اصفهان را برعهده دارد که دو دستگاه از سمت شمال و دیگری از سمت غرب در حال انجام حفاری است.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر دستگاه TBM سمت غرب ایستگاه خلجا را رد کرده است و امیدواریم ابتدای سال آینده هر سه TBM از خیابان هاتف خارج شود و عملیات حفر تونل به پایان برسد و پس از آن نصب تجهیزات و اقدامات دیگر آغاز شود تا بتوانیم بخش هایی از خط دو مترو را هرچه سریع تر در اختیار شهروندان قرار دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی خط دو متروی اصفهان به صورت کامل به بهره برداری می رسد؟، گفت: تلاش مدیریت شهری بر این است که تا پایان این دوره مدیریت شهری خط دو متروی اصفهان را به بهره برداری برسانیم، اما این اقدام مستلزم تأمین بودجه مورد نیاز است، زیرا در حال حاضر هزینه قطار شهری بسیار سنگین است.

قربانی اضافه کرد: در حال حاضر هر کیلومتر قطار شهری حدود ۱,۳۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که اگر کمک های دولت به موقع پرداخت شود، تلاش می کنیم تا پایان این دوره مدیریت شهری خط دوم را به صورت کامل یا حتی بخش هایی از آن را در اختیار شهروندان قرار دهیم.

وی گفت: طول خط دو مترو بالغ بر ۲۰ کیلومتر است و به صورت میانگین حدود ۲۳ ایستگاه را شامل می شود.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان در پاسخ به این سوال که آیا مترو به بافت تاریخی آسیب می زند؟، افزود: تمام مسائل مربوط به مترو از قبل پیش بینی شده و مجوزهای لازم از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دریافت شده است، از این رو عبور مترو به بافت تاریخی آسیبی نخواهد زد.

وی خاطرنشان کرد: در تمام شهرهای تاریخی دنیا که شاید تعداد آثار تاریخی آنها از اصفهان بیشتر باشد، مشاهده می کنیم که خطوط مترو به بهره برداری می رسد؛ چرا که با استانداردهای موجود بدون ایجاد آسیب به ابنیه و بافت تاریخی، خطوط مترو را ایجاد کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری ایمنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.