| کد خبر: 247963 |

رونق کریدور شمال - جنوب؛

◄ افزایش 135 درصدی جابجایی بار در کریدور شمال جنوب تا سال 2030

طبق برنامه ریزی ها، جابجایی کالا در کریدور شمال- جنوب تا سال های آینده افزایش 135 درصدی خواهد داشت

تین نیوز

طبق برنامه ریزی ها، جابجایی کالا در کریدور شمال - جنوب تا سال های آینده افزایش 135 درصدی خواهد داشت.

تخصیص اعتبار به زیرساخت های حمل و نقل تا سال 2030 به رقمی بالغ بر 4.5 تریلون روبل (روسیه) خواهد رسید.

به گزارش تین نیوز، میخایل میشوستین نخست وزیر روسیه در جلسه توسعه زیرساخت های RF (فدراتیو روسیه) در حوزه عملیاتی شرق در این باره گفت: طبق یک سناریوی پایه گذاری شده، جابجایی بار در کریدور شمال - جنوب به وسیله تمامی گونه های حمل و نقلی در مقایسه با سال 2021 با 135% رشد به حدود 32.5 میلیون تن تا سال 2030 خواهد رسید.

بیانیه این نشست در وب سایت رسمی دولت روسیه موجود است.

همچنین نخست وزیر مشوستین اشاره کرد: در بحبوحه تحریم ها، دولت با ایجاد مسیرهای حمل و نقلی جدید (در درجه اول، کریدورهایی به مناطق شرقی و دریای سیاه - آزوف و همچنین محور شمال - جنوب ) از تجارت حمایت می کند.

یک برنامه اقدام جامع برای توسعه لجستیک صادراتی و وارداتی جدید در نظر گرفته شده است.

هدف گذاری برای احداث زیرساخت های پیچیده می باشد. تمامی نقشه های مسیرهای حمل و نقلی تا سال 2030 با منابع مالی بیش از 4.5 تریلون روبل پوشش داده خواهند شد که 300 میلیارد روبل آن از محل بودجه فدرال تامین خواهد شد.  

نخست وزیرروسیه در ادامه افزود: ظرفیت کل حوزه عملیاتی شرق در سال 2022 حدود 160 میلیون تن خواهد بود، همچنین در نزدیکی بنادر آزوف - دریای سیاه به بیش از 125 میلیون تن خواهد رسید.

وی همچنین یادآور شد که رئیس جمهور روسیه افزایش ظرفیت راه آهن بایکال آمور تا سال 2024 به 180 میلیون تن را وظیفه خود می داند.

میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه هنگام سخنرانی در نشست عمومی دومین مجمع اقتصادی خزر در اوایل اکتبر 2022 گفت که کریدور حمل و نقل بین المللی شمال - جنوب (ITC) دارای پتانسیل دوبرابر کردن ترافیک باری خود تا سال 2030 در قیاس با 14 میلیون تن بار جابجا شده 2021 است.

کریدور بین المللی شمال - جنوب محوری به درازای 7200 کیلومتر است که از سن پترزبورگ شروع شده و با گذر از بنادر ایران به بنادر هند ختم می شود.

کریدور شمال - جنوب دارای یک شاخه شرقی - غربی است که هر دو در سراسر ایران به اجرا در می آیند. بخش غربی از طریق رشت (جاده ای) و بخش شرقی نیز از طریق راه آهن خواهد گذشت.  

نقطه پایانی در ایران، بندرعباس است که از آنجا می توان محموله را از طریق دریا به هند تحویل داد.

در ضمن، شاخه غربی از جمهوری آذربایجان و شاخه شرقی نیز از قزاقستان و ترکمنستان عبور می کند. همچنین امکان انتقال مستقیم کالا از روسیه به ایران از طریق دریای خزر وجود دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    اتصال راه آهن ارمنستان به ایران چه اندازه درازای ترانزیت شمال به به جنوب وشرق وغرب موثرخواهدبود؟

    • ناشناس 0 0

      کریدور ایران ارمنستان گرجستان !! کریدور ایران دریای خزر برای وصل شدن به روسیه و قزقستان !! و ایران عراق سوریه !!

  • ناشناس 0 0

    عملا مسیر ترسیمی کریدور مد نظر روسیه هم از پاکستان به ایران شروع و با خروج از ترکیه و عراق به مدیترانه و اروپا می رسد !!! اتصال ریلی ایران به عراق و ترکیه ضروری است !! ولی شرط فشار سیاسی برای این برقراری اتصال ها است !!