| کد خبر: 247951 |

راه اندازی پرواز مستقیم ایران و آفریقا تا سال آینده

قائم مقام باشگاه تجار ایران و آفریقا می گوید خط هوایی مستقیم ایران با آفریقا تا یکسال آینده راه اندازی می شود.

تین نیوز

قائم مقام باشگاه تجار ایران و آفریقا می گوید خط هوایی مستقیم ایران با آفریقا تا یکسال آینده راه اندازی می شود.

به گزارش تین نیوز، سید روح الله لطیفی در دومین نشست توسعه تجارت ایران و آفریقا با محوریت سنگال اظهار کرد: تجارت ۶ ماهه ایران به آفریقا، یک میلیون و ۴۳۷ هزار و ۵۰۰تن کالا به ارزش ۷۶۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه با رشد یک درصدی در وزن و رشد ۲۷ درصدی در ارزش همراه بوده است.

وی افزود:  از این میزان، یک میلیون و ۳۸۲ هزار تن کالا به ارزش ۷۱۰ میلیون دلار صادرات ایران به آفریقا بوده که با رشد ۲۴ درصدی همراه بوده است. واردات ایران از آفریقا هم ۵۶ هزار تن کالا به ارزش ۵۲ میلیون دلار بوده که با رشد ۶۹ درصدی در وزن و ۹۰ درصدی در  ارزش همراه بوده است.

سخنگوی سابق گمرک درباره مقاصد صادرات ایران به آفریقا گفت: هفت مقصد اول صادرات ایران به آفریقا به ترتیب آفریقای جنوبی با بیش از ۲۱۰ میلیون دلار (رشد ۱۰۲درصدی)، موزامبیک با ۱۴۵میلیون دلار(رشد ۲۱۱۹درصدی)، نیجریه با ۱۱۵ میلیون دلار (رشد ۱۶۳درصدی)، غنا با ۷۶.۵ میلیون دلار (کاهش ۶۶درصدی)،   ساحل عاج با ۴۰ میلیون دلار (رشد ۲۰۷ درصدی)، کنیا با ۳۱ میلیون دلار (کاهش ۱۸ درصدی) و تانزانیا با ۲۷ میلیون دلار (کاهش ۲۸ درصدی) در ۶ ماه نخست امسال بودند.

وی افزود:هفت کشور اول فروش کالا به ایران در قاره آفریقا نیز  به ترتیب تانزانیا با فروش ۱۴.۵ میلیون دلار، کنیا با ۱۰.۵ میلیون دلار، آفریقای جنوبی ۵.۳ میلیون دلار، غنا با ۵ میلیون دلار، کنگو با ۴.۷ میلیون دلار، سیشل با ۳.۳ میلیون دلار و مصر با ۳ میلیون دلار بودند.

قائم مقام باشگاه تجار ایران و آفریقا توضیح داد:در نیمه نخست امسال ۴۰ کشور مقصدِ صادرات کالای ایرانی در قاره آفریقا بودند و از ۱۹ کشور هم از این قاره کالا وارد ایران شده است.

لطیفی درباره میزان تجارت با سنگال در این مدت گفت : در ۶ ماه نخست امسال ۷۵۴ تن کالا به ارزش ۳۷۶ هزار دلار به سنگال صادر شده که نسبت به مدت مشابه با کاهش ۴۰ درصدی در وزن و ۵۵ درصدی در ارزش همراه بوده است این میزان در برابر صادرات ۴ میلیارد دلاری و واردات ۸ میلیارد دلاری سنگال در سال بسیار ناچیز است و باشگاه تجار ایران و آفریقا و اتحادیه تجار سنگال به همراه نمایندگی های دیپلماتیک دو کشور در تلاش هستند تا میزان تجارت تهران و داکار در مسیر رشد قرار بگیرد.

لطیفی افزود : راه اندازی خط هوایی مستقیم بین ایران و کشورهای آفریقایی نیز با همت باشگاه تجار ایران و آفریقا و ورود گروه کسب و کار بین المللی الفجر تا یکسال آینده راه اندازی می شود و برای حضور در نمایشگاه بین المللی فیداک سنگال  نیز اقدامات مناسبی انجام شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.