| کد خبر: 247901 |

از جام‌ جهانی حذف شدیم!

چرا افرادی انتخاب می شوند که تخصص شان هدر دادن فرصت هاست، وظیفه شان بی پاسخ گذاشتن پرسش های مهم است؟

تین نیوز

در کانال تلگرامی علی علایی مطلبی در مورد بی نصیب ماندن ایران از درآمدهای جام جهانی امسال که در کشور همسایه ایران، قطر برگزار می شود، نوشته است.

به گزارش تین نیوز، این مطلب به شرح زیر است:

« 28فروردین1401: «هشتاد درصد» هتل های استان های جنوبی برای جام جهانی قطر اشغال می شود.

 ۱۹مهر1401: «حتی یک رزرو» هم برای میزبانی کیش در جام جهانی قطر نداشته ایم.

کوتاه، مفید، پرضرب. خلاصه ای از وضعیت مدیریتی در فوتبال، اقتصاد و وزارتخانه. مدیرانی تراز وضع موجود کشورمان، ایران. سخت نیست نارضایتی را لمس کردن. مشکلِ ما همین جاست؛ چرا افرادی انتخاب می شوند که تخصص شان هدر دادن فرصت هاست، وظیفه شان بی پاسخ گذاشتن پرسش های مهم است و زندگی شان بر مدار حمایت دست های پنهان می گذرد. پسران شان؟ بگذریم. به نظر می رسد جام جهانی قطر پیش از آغاز برای ما ایرانی ها تمام شد. همین دو جمله در کمتر از شش ماه، وضعیتِ ما را نشان می دهد. اشتباه نکنید. ربطی به وضعیتِ امروزِ کشور ندارد.

رئیس جامعه هتل داران اعتراف می کند: «هرکه بخواهد رزرو انجام دهد باید از سه ماه قبل اقدام کند، بنابراین عدم استقبال تماشاگران جام جهانی ارتباطی به وقایع اخیر نداشته و فرصتی طلایی بود که ما از دست دادیم.» سهم اندک ایران از این تورنمت جهانی در حالی است که ایران با توجه به نزدیکی به قطر پیشنهادات بسیاری برای استفاده از این موقعیت مطرح کرده بود، اما کشورهای عربی «عربستان، امارات، عمان و کویت» در این زمینه پیش دستی کردند و توانستند امتیازهای خوبی به دست آوردند به طوری که بخش اعظمی از پروازهای مسابقات به کشورهای عربی رسید؛ اما ایران با توجه به کمبود ایرلاین این موقعیت را از دست داد.

پیشنهاد ایران چه بود؟ استقرار مهمانان جام جهانی در کیش و قشم و چند شهر دیگر و قیمتی بسیار ارزان تر از قطر برای مسافران. نتیجه؟ از 6 ماه پیش اعلام شد 20 هزار تخت در هتل های مختلف آمادگی پذیرشِ مسافران جام جهانی را دارد اما حتی یک نفر هم یک اتاق رزرو نکرد!

مهدی تاج در متزلزل ترین دورانِ فوتبال ایران است، سعید محمد از کار برکنار شد و گفته می شود رستم قاسمی بعد از ماجرایِ مربوط به بازداشتِ بازرسِ ویژه اش، به زودی از وزارت راه و شهرسازی کنار خواهد رفت. خبرِ بدتر چیست؟ دو روز پیش گزارشی از یک مطالعه تحقیقی توسط شرکت اطلاعات سفر FowardKeys منتشر شد که نشان می دهد رزرو بلیت پرواز از امارات به قطر در طول جام جهانی فوتبال در مقایسه با مدت مشابه در یک سال استاندارد، «100برابر» شده است. تاکید می کنم؛ 100برابر. این مطالعه نشان داد امارات و کشورهای حاشیه خلیج فارس چه سود سرشاری از جام جهانی نصیب شان شد و سهم ایران در این جام حتی «رزرو یک تخت از هتل» هم نشد!

برپایه این گزارش 65درصد افرادی که در دوره جام جهانی به قطر می روند، عازم دبی خواهند شد و ابوظبی با 14درصد، جده عرستان با 8درصد، مسقط عمان با 6درصد و مدینه عربستان با 3درصد در رتبه های دیگر قرار دارند و سهم ایران همان «صفر مطلق» است. از یاد نبریم جام جهانی فوتبال یکی از جذاب ترین محرک های سفر است.»

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: @aliaalei

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.