| کد خبر: 247869 |

◄ آمار متناقض هواپیماهای فعال و غیر فعال کشور؛ اعلام سه عدد از سوی سه نفر

برخی کارشناسان هوایی هیچ یک از این آمار را صحیح نمی دانند.

تین نیوز

شهریور ماه امسال رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی گفت: زمانی که کار را در وزارت راه و شهرسازی برعهده گرفتم فقط 76 فروند هواپیمای فعال بود که آن را امروز به 176 پرنده فعال افزایش دادیم.

به گزارش تین نیوز، رئیس سازمان هواپیمایی نیز کمی بعدتر، از الحاق 77 فروند هواپیما به ناوگان هوایی مسافری در یک سال اخیر خبر داد.

محمد محمدی بخش افزود: در مهر ماه سال گذشته 98 فروند هواپیمای فعال در ناوگان هوایی کشور داشتیم که در یکسال اخیر این تعداد به 175 فروند افزایش یافته است.

از سوی دیگر مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی پس از این اظهارات اعلام کرد: هرچند طبق آمار سازمان هواپیمایی، 173 فروند هواپیمای فعال در ناوگان و جود دارد اما از این تعداد عملا 115 فروند هواپیما توانایی پرواز دارند.

بیشتر بخوانید:

 

گذشته از این که برخی کارشناسان هوایی هیچ یک از این آمار را صحیح نمی دانند اما در عین حال معتقدند اظهارات غیر دقیق و آمار متناقض در مورد تعداد هواپیماهای فعال، موجب بروز ابهاماتی برای فعالان بخش هوانوردی کشور شده است.

به اعتقاد آنان وجود اختلاف حدود 58 فروندی بین آمار اعلامی تعداد هواپیماهای فعال از سوی مقامات دولتی و دبیر انجمن  شرکت های هواپیمایی مشکل کوچکی نیست.

به گفته کارشناسان، مسلم است که فعالان بخش هوانوردی کشور برای برنامه ریزی در مورد چشم انداز آینده خود نیازمند دستیابی به آمار دقیق در این زمینه هستند.

کارشناسان این حوزه در گفت و گو با تین نیوز این پرسش را مطرح کردند که سرمایه گذاران و فعالان بخش هوانوردی کشور چگونه می توانند بدون دسترسی به آمار و اطلاعات دقیق، نقاط ضعف خود را شناسایی و برطرف کرده و پیش بینی درستی از وضعیت آینده داشته باشند؟

کارشناسان معتقدند وجود آمار و اطلاعات دقیق نیاز اساسی فعالان این بخش برای مدیریت صحیح فعالیت های خود بوده و بر همین اساس لازم است در ارایه آمار و اطلاعات دقت نظر لازم صورت گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.