| کد خبر: 247860 |

امکان سرمایه گذاری با ارزش افزوده چندصد برابری در شهر

شهردار تهران با اشاره به اینکه مجوز صندوق نوآوری و شکوفایی، قانون مجلس است، گفت: با حداقل امکان می‌توان فرصتی را برای شهر خلق کرد که سال های سال بتوانیم از آن استفاده کنیم.

تین نیوز

شهردار تهران با اشاره به اینکه مجوز صندوق نوآوری و شکوفایی، قانون مجلس است، گفت: با حداقل امکان می توان فرصتی را برای شهر خلق کرد که سال های سال بتوانیم از آن استفاده کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، علیرضا زاکانی در صحن امروز شورای شهر درباره بررسی اساسنامه سازمان فناوری های نوین و نوآور شهر اظهار داشت: جلسه ای با وزیر علوم و دو جلسه با معاونت علمی ریاست جمهوری در خصوص یکی از بندهای اساسنامه برگزار کردیم  که مسوولان مجاب شدند فرصتی را برای شهرداری تهران فراهم کنند.

وی بیان داشت: مجوز صندوق نوآوری و شکوفایی، قانون مجلس است که قانون گذار در جهش مقوله دانش بنیان، این مجوز را داده که عناصر دولتی و غیر دولتی صندوق را ایجاد کنند.

شهردار تهران با اشاره به ایرادات وارد شده در خصوص صندوق نوآوری و شکوفایی و با تأکید بر اینکه اساس صندوق مجوز قانون است، یادآور شد: گویی این است که شما بگویید شهر را نظافت کنید و سطل زباله ها را جمع آوری کنید. این برای ما به عنوان یک نهاد خدمتگزار اجتماعی زشت است.

وی با اشاره به سهم 49 درصدی شهرداری در صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: ایراد به صندوق نوآوری این است که شما بگویید شهر نیاز به تحول ندارد. جزء خلاق در این طرح نیاز به حمایت دارد.

زاکانی گفت: با حداقل امکان می توان فرصتی را برای شهر خلق کرد که سال های سال بتوانیم از آن استفاده کنیم. به جای اینکه تکیه بر موجودیت تمام شدنی بزنیم باید امکان سرمایه گذاری فراهم کنیم که با ارزش افزوده چند صد برابری روبه رو شویم. ما یک سهم در صندوق می گذاریم و دولت سه سهم می گذارد سهم شهرداری ۲۵ درصد و دولت ۷۵ درصد است. مگر اینکه ما بگوییم به حمایت دولت نیاز نداریم و زمین می فروشیم و شهر را اداره می کنیم.

بیشتر بخوانید:

افزوده شدن ۲۰۰ اتوبوس، ۶۲ مینی بوس و ۳۰۰ تاکسی به ناوگان تهران

زاکانی تأکید کرد: کسانی که به صندوق ایراد می گیرند باید بگویند که شهر به تحول نیاز ندارد یا اینکه شهر برای تحول نیاز به زمین فروشی دارد. ما ناظر بر شهری صحبت می کنیم که تکالیفی چند گانه بر ما در ماده 50 قانون محول کرده است. برخی امور در تحولات به شهرداری و برخی به فعالان شهر برمی گردد و هیچ فضایی جز مشارکت برای تحول نداریم. ما نیاز به برقراری تعامل و ارتباط با دولت داریم.

وی با بیان اینکه ایده ای با عنوان تاکسی های اینترنتی راه اندازی شد، افزود: سرمایه گذار این طرح با سهم حداقلی وارد ماجرا شد و حالا هزاران میلیارد تومان ارزش دارد.

زاکانی خاطرنشان کرد: نیاز شهر مبنی بر خلاقیت و نوآوری است، باید وارد شکل گیری این موضوع شویم. ایراد به ماده چهار بند سه اساسنامه شهر را دچار مشکل می کند لذا درخواست داریم اعضای شورا به ما کمک کنند که این بند تصویب شود.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.