| کد خبر: 247838 |

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل:

◄ احداث راه آهن رشت - آستارا از لحاظ فنی هیچ مانعی بر سر راه ندارد

معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست با هیئت روسی برای مشارکت در احداث راه آهن - رشت آستارا گفت: از لحاظ فنی و مطالعاتی هیچ مانعی بر سر راه اجرای پروژه وجود ندارد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست با هیئت روسی برای مشارکت در احداث راه آهن - رشت آستارا گفت: از لحاظ فنی و مطالعاتی هیچ مانعی بر سر راه اجرای پروژه وجود ندارد.

به گزارش تین نیوز، خیرالله خادمی این مطلب را 31 مرداد ماه امسال بیان کرد و افزود: با توجه به تجربه مشابه احداث راه آهن قزوین - رشت از سوی ایران، در صورت تامین منابع مورد نیاز از سوی کشور روسیه این محور استراتژیک ریلی ظرف سه تا چهار سال به اتمام می رسد و آماده بهره برداری می شود.

خادمی توسعه شبکه ریلی ایران را از مهمترین برنامه های دولت اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 14 هزار کیلومتر مسیر ریلی در ایران موجود است و برنامه ریزی شده است تا طول شبکه ریلی به 25 هزار کیلومتر ارتقا یابد و در این حوزه راه آهن رشت - آستارا در حال حاضر یکی از اولویت دار ترین مسیرهای ریلی در حال اجرای ایران محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: عبور قطار چینی از ایران؛ به زودی

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اشاره به تاکید و ابلاغ رئیس جمهور ایران برای تسریع در اجرای این مسیر ریلی ادامه داد: در حال حاضر برنامه اجرایی منظمی تهیه شده است و بهترین واریانت با بررسی تمامی مسیرهای ممکن به تصویب رسیده است، ارزیابی 50 کیلومتر از مسیر پروژه نیز در مراحل پایانی قرار دارد که در صورت توافق برای این همکاری عملیات اجرایی به سرعت آغاز خواهد شد.

خادمی همچنین ساخت راه آهن رشت - کاسپین به عنوان یک محور ترانزیتی ریلی- دریایی از سوی ایران را گامی در تکمیل کریدور شمال - جنوب دانست و گفت: در حال حاضر این مسیر ریلی با انشعاب از راه آهن قزوین- رشت و با هدف اتصال بندر عباس در جنوب به بندر انزلی در شمال کشور با پیشرفت فیزیکی 75 درصد در حال اجرا است و تمام تلاش ما این است که تا پایان سال جاری آماده بهره برداری شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    احداث راه آهن رشت - آستارا از همان اول هم از لحاظ فنی هیچ مانعی نداشت. مانع در این بود که حضرات شندرغاز بودجه احداث راه آهن را همزمان در ده ها پروژه سرشکن میکردند و میکنند. از راه آهن ایلام و اردبیل و ارومیه و بیرجند و بروجرد و الیگودرز و بستان آباد گرفته تا راه آهن غرب و سرخس - زاهدان و بوشهر -شیراز و راه آهن مبارکه- لنجان - سفید دشت.میخواهند با یکدست چندین هندوانه بلند کنند.میخواهند همه را راضی نگه دارند.
    حالا هم اگر رو س ها وام نمیدادند و برای تسهیل ترانزیت خودشان این همکاری را انجام نمیدادند این راه آهن همچنان روی کاغذ باقی میماند.