| کد خبر: 247812 |

۷۲۰۰ روستا نیازمند احداث ۳۲ هزار کیلومتر راه

مدیرکل دفتر نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور گفت: لرستان در حوزه ساخت و آسفالت راه های روستایی با اختلاف خیلی بالایی نسبت به سایر استان ها در صدر جدول قرار دارد که شایسته قدردانی است.

تین نیوز

مدیرکل دفتر نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور گفت: لرستان در حوزه ساخت و آسفالت راه های روستایی با اختلاف خیلی بالایی نسبت به سایر استان ها در صدر جدول قرار دارد که شایسته قدردانی است.

فیروز قیاسی، در وبینار تخصصی بررسی وضعیت راه های الیگودرز و پیگیری تسریع در پروژه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان در این شهرستان اظهار کرد: در این دو سال کارهای بزرگی در الیگودرز انجام شده که با این روند در دو سال آینده اتفاقات خوبی را در این شهرستان شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه انتظار می رود بخشی از اعتبارات راه روستایی به سمت نگه داری از این راه ها برود، گفت: با اجرای روکش های زود بازده و حفاظتی می توان به تحول در حوزه نگه داری راه امیدوار بود.

مدیرکل دفتر نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای خاطرنشان کرد: لرستان در حوزه ساخت و آسفالت راه های روستایی با اختلاف خیلی بالایی نسبت به سایر استان ها در صدر جدول قرار دارد که شایسته قدردانی است.

در ادامه محمد خدابخشی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با اشاره به پایین بودن شاخص برخورداری مردم این شهرستان از راه روستایی نسبت به سایر نقاط استان بر ضرورت تسریع در پروژه های نیمه تمام تأکید کرد.

وی با قدردانی از خدمات راهداری لرستان در سال های اخیر خواستار توجه ویژه به موضوع تکمیل پروژه های راه روستایی، نگه داری راه و ایمن سازی محورهای اصلی، تجهیز راهدارخانه ها، توزیع عادلانه قیر و تجهیز و به روزرسانی ماشین آلات راهداری الیگودرز شد.

در ادامه جلسه علی خانقایی، مدیرکل دفتر ساخت و توسعه راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با بیان اینکه لرستان از نظر ساخت و آسفالت راه روستایی عملکرد مناسبی داشته است، گفت: با توجه به عدم توزیع اعتبارات بر مبنای شاخص ها، شاهد عقب ماندگی تاریخی در برخی مناطق کشور هستیم به طوری که ۷۲۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور داریم که نیازمند احداث ۳۲هزار کیلومتر راه در آن ها هستیم.

وی با اشاره به هزینه بالای ساخت راه در مناطق کوهستانی که ۶۰ درصد راه های کشور را تشکیل می دهند، عنوان کرد: در حال حاضر با تعریف شاخص ها و اولویت بندی مناطق، اعتبارات بر این مبنا توزیع می شود که شهرستان الیگودرز نیز به عنوان یکی از کم برخوردارترین شهرستان های کشور در اولویت قرار دارد.

خانقایی با اشاره به استانی شدن اعتبارات راه روستایی، خواستار همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فرمانداران و سایر مسئولان استانی درخصوص پیگیری تخصیص اعتبارات کافی به راه روستایی در کمیته برنامه ریزی استان و شهرستان ها شد.

براساس این گزارش، در این جلسه مسعود امیری معاون راهداری و مصطفی ملکی صادقی معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان هریک به بیان عملکرد حوزه خود در شهرستان الیگودرز پرداختند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.