| کد خبر: 247783 |

صنعت خودرو؛ قربانی جدید بحران انرژی اروپا

موسسه «اس اند پی موبیلیتی» هشدار داد بحران انرژی اروپا در بدترین سناریوی خود می‌تواند تولید خودروها را تا حدود ۴۰ درصد تا پایان سال ۲۰۲۳ کاهش دهد.

تین نیوز

موسسه «اس اند پی موبیلیتی» هشدار داد بحران انرژی اروپا در بدترین سناریوی خود می‌تواند تولید خودروها را تا حدود ۴۰ درصد تا پایان سال ۲۰۲۳ کاهش دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت: موسسه اس اند پی موبیلیتی که بازار خودرو و تحولات آن را رصد و پیش بینی می کند گزارش داده که بحران انرژی می تواند تا پایان سال ۲۰۲۳ تولید بیش از یک میلیون خودرو را کاهش دهد.

این سازمان در گزارش خود تحت عنوان «زمستان در حال فرارسیدن است» گفت زنجیره تامین خودرو که تاکنون به دلیل همه گیری کرونا و تاثیر جنگ اوکراین متزلزل شده است می تواند با «فشار گسترده ای» در نتیجه افزایش هزینه های انرژی و قطع برق مواجه شود.

در این گزارش آمده است: با توجه به بهای سرسام آور انرژی در اروپا یک زمستان سخت می تواند بخش های خودرو را با خطر ناتوانی در ادامه خطوط تولید مواجه کند.

اس اند پی موبیلیتی در گزارش خود با اشاره به افزایش هزینه های خودرو در اروپا گفت این فشار به ویژه بر تامین کنندگان کوچک قطعات و فناوری این صنعت است.

این موسسه پیش بینی کرده که از سه ماهه جاری تا پایان سال آینده، تولید سه‌ماهه کارخانه‌های مونتاژ خودرو اروپا بین یک تا  ۴.۵ میلیون دستگاه باشد.

اما  محدودیت های بالقوه  می تواند این میزان را به ۲.۷۵ تا ۳ میلیون دستگاه در هر سه ماه کاهش دهد.

اس اند پی موبیلیتی در تحلیل خودبرای کشورهای مختلف در سراسر اروپا، ۶ عامل مختلف از جمله میزان کسری یک کشور، بدهی نسبت به تولید ناخالص داخلی، سطح خودکفایی انرژی و ذخیره گاز را بررسی کرده است.

این موسسه پیش بینی کرده که با توجه به این که خودروسازان در اروپا قطعات خودرو را به سراسر جهان صادر می کنند همه خودروسازان به طور یکسان تحت تاثیر بحران انرژی خواهند بود.

ادوین پاپ تحلیلگر ارشد این موسسه گفت این تحلیل قبل از خرابکاری احتمالی در خطوط لوله نورد استریم انجام شده است.  

وی گفت: «رویدادهایی از این دست به ناچار مقیاس اندازه گیری ما را به ویژه با توجه به مدت تعمیر این خطوط لوله به سمت پایین‌ترین چیزی که پیش‌بینی کرده‌ایم تغییر می‌دهد.

این تحلیلگر پیش بینی کرده در حالی که صنعت خودرو ممکن است در زمستان امسال با مشکل مواجه شود، اگر اروپا برنامه ای نداشته باشد، بسیاری از تامین کنندگان ممکن است نتوانند دوام بیاورند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.