| کد خبر: 247752 |

رئیس پلیس راهور انتظامی کشور:

نباید خودرویی تولید کنیم که آلت قتاله باشد

رئیس پلیس راهور انتظامی کشور گفت: ما نیازمند مجازات جایگزین هستیم. بعضی از قوانینی که در حوزه راهور وجود دارد، باید بازنشست شوند و قانون اثربخش جایگزین شود.

تین نیوز

رئیس پلیس راهور انتظامی کشور گفت: ما نیازمند مجازات جایگزین هستیم. بعضی از قوانینی که در حوزه راهور وجود دارد، باید بازنشست شوند و قانون اثربخش جایگزین شود.

به گزارش تین نیوز، سردار کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور انتظامی کشور در جشنواره کروکی های برتر که صبح امروز برگزار شد، گفت: در مدیریت ترافیک ما دو موضوع مهم را دنبال می کنیم و همه کشورها در تلاش هستند، برای این دو موضوع برنامه های جدید ارائه داده تا آن را در جامعه خود نهادینه کنند، توسعه انضباط ترافیکی در شهرها و جاده ها و آنچه که به عنوان عارضه ترافیکی مطرح می شود، اقدامات موثری در پیشگیری از تصادفات است.

وی با بیان اینکه چهار عامل در تصادفات نقش دارند، گفت: اما من معتقدم پنج عامل در تصادفات نقش دارد اولین عامل مدیریت است، یعنی دولت ها باید در مدیریت ورود کنند. برای همین در کشورهایی که در کاهش تصادفات موفق بوده اند یا برخی از کشورهای اروپایی که طرح زیرو را انجام می دهند و توفیق هم داشتند به دلیل ورود دولت به این موضوع بوده است یک راننده به تنهایی نمی تواند ترافیک را به نوعی مدیریت کند که تصادف ایجاد نشود.

رئیس پلیس راهور انتظامی کشور با بیان اینکه برای برنامه پنجم ۵۰ درصد کاهش تصادفات را پیشنهاد داده ایم، گفت: در بحث تصادفات ۳۲ دستگاه نقش دارند و باید از همین دستگاه ها درباره اجرای وظایف شان توضیح خواسته شود، حدود ۵۰ درصد جانباختگان در همان لحظه اول، ۶ درصد در حین انتقال و ۴۴ درصد به دلیل تروما جان خود را از دست می دهند.

وی ادامه داد: ما بیش از ۱۱ هزار عنوان قانونی در کشور داریم بخشی از این قوانین برای راهنمایی و رانندگی است ۸۴ میلیون جمعیت در کشور داریم که تمام آنها کاربر ترافیک هستند زندگی همه ما به حمل و نقل جاده ای وابسته است.

رئیس پلیس راهور انتظامی کشور با بیان اینکه قانون باید بازدارندگی داشته باشد، تصریح کرد: قانون باید مجازات های اجتماعی داشته باشد چیزی که در کشورهای پیشتاز در این حوزه اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: ما نیازمند مجازات جایگزین هستیم.بعضا از قوانینی که در حوزه راهور وجود دارد، باید بازنشست شوند و قانون اثربخش جایگزین شوند.

رئیس پلیس راهور انتظامی کشور با اشاره به عامل انسانی در تصادفات تصریح کرد: در عامل انسانی نقش ۳۲ دستگاه به ویژه دستگاههای آموزش دهنده بسیار مشخص است. در هر ساعت دو نفر در جاده ها جان خود را از دست می دهند و سالیانه ۱۷ هزار نفر می شود و به ازای هر جان باخته ۲۵ نفر مصدوم می شود. همچنین ۱۵ تا ۲۰ درصد مصدومان حوادث ترافیکی قطع نخاع می شوند.

سردار هادیانفر با اشاره به خسارت معنوی ناشی از تصادفات خاطرنشان کرد: ما در کشورمان سازو کاری برای جبران خسارت معنوی نداریم و هیچ کاری در این زمینه انجام نداده ایم. عامل انسانی بسیار مهم است و باید به آن توجه ویژه شود.

وی با اشاره به نقش راه در تصادفات تصریح کرد: ۵۲۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور داریم که ۵ هزار میلیارد تومان برای رفع این نقاط لازم است. چرا باید در یک پیچ در یک محور هر هفته یک تصادف باشد و هر هفته هم یک نفر جان خود را از دست بدهد.

رئیس پلیس راهور انتظامی کشور گفت: رانندگی در جاده آداب خاص خود را دارد و نیازمند آموزش است. باید در احداث راه های جدید شرایط به گونه ای باشد که نقاط حادثه خیز جدید تولید نشود.

وی درباره نقش وسایل نقلیه در تصادفات گفت: تصادف یک امر اجتناب ناپذیر است چرا که کوچکترین غفلت باعث بروز آن می شود اما دلیل نمی شود در هر تصادفی افراد بمیرند و یا خودرو آتش بگیرد و درهای ماشین قفل شود. در هیچ جای دنیا تولید خودرو اینگونه نیست. از خودروسازان خواسته ایم برای خدا به دنبال کیفیت و ایمنی بروند.

وی با انتقاد از طرح دو فوریت مجلس و طرح اسقاط خودرو مسکوت مانده است، گفت: در تمام دنیا ورق خودرو فولاد کم کربن است نه ورق حلبی سه لایه! نباید به گونه ای باشد که چیزی را تولید کنیم که آلت قتاله باشد نباید ستون های خودرو در تصادفات در بدن سرنشین خودرو برود. ما حرفمان را می زنیم باید صنعت خودرو اصلاح شود و از ظرفیت دانشگاهها استفاده شود. 

سردار هادیانفر تصریح کرد: اگر براساس متغیرها شرایط را ببینیم توانسته ایم در کاهش آمار جانباختگان موفق باشیم اما برای ما قانع کننده نیست و حتی یک نفر هم که در تصادفات جان خود را از دست دهد برای ما زیاد است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.