| کد خبر: 247747 |

آغاز ساخت مرحله دوم پل بزرگ شیله در محور زابل- زاهدان

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از آغاز ساخت مرحله دوم پل بزرگ شیله در محور مواصلاتی زابل- زاهدان خبر داد.

تین نیوز

 

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از آغاز ساخت مرحله دوم پل بزرگ شیله در محور مواصلاتی زابل- زاهدان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عطاء اله اکبری روز در بازدید از مراحل ساخت پل بزرگ شیله اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی استان ساخت پل های مهم را در مسیرهای مختلف استان همگام با ساخت بزرگراه ها اولویت خود قرار داده است.

وی ادامه داد: در این راستا در دو سال اخیر و به صورت پیاپی پل های بزرگ ماشکید، نهراب و پل مهم افضل آباد را آغاز و به اتمام رساند بطوری که این پل ها امروز در حال اجرای نقش خود در توسعه استان وحتی کشور هستند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود: این اداره کل  بعد از بهره برداری از پل بزرگ نهراب ساخت پل شیله  را در کنار احداث بزرگراه در محور زابل- زاهدان در اولویت قرار داد. 

اکبری تصریح کرد: این اقدام در صورتی برنامه ریزی شد که با محدودیت شدیدی به لحاظ منابع مالی در هفت ماه ابتدای سال مواجه هستیم وتا این لحظه تخصیص اعتبار پیوست قانون بودجه پروژه های استان صورت نگرفته  و بدهی به پیمانکاران به پیش از ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی اضافه کرد: این اداره کل از تلاش خود برای پایان ساخت بزرگراه های استان دست برنخواهد داشت ودر این خصوص به نگاه ویژه دولت به استان امیدوار است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود: این امید سبب گردیده که با وجود کاهش سرعت ساخت پروژه ها در بعضی استانها، این استان با وجود همه محدودیت های اضافه بر منابع مالی نظیر کمبود سوخت، طوفان های سهمگین، دمای بالای ۵۰درجه با ظرفیت مناسب در مسیر ساخت باند دوم با قوت گام بردارد. 

اکبری تاکید کرد: پیش بینی می شود در صورت تامین منابع مالی مرحله سوم و پایانی ساخت پل شیله تا دوماه آینده آغاز گردد.

وی افزود: این پل با مشخصات طول عرشه ۱۷۶ متری و با هشت دهانه ۲۲ متری نیازمند تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است تا در بازده زمانی تعیین شده تکمیل و به بهره برداری برسد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: قطعا با اتمام این پل مهم ضریب امنیت کاربران جاده ای ونیز مباحث پدافندی وامنیتی ونیز جایگاه کریدور شمال به جنوب کشور تقویت خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.