| کد خبر: 247746 |

انجام قریب به ۲۵۰۰ پرواز در ایام اربعین حسینی

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد: در ایام اربعین امسال دوهزار و۴۳۱پرواز انجام شدهمدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد: در ایام اربعین امسال دوهزار و۴۳۱پرواز انجام شده است. است.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد: در ایام اربعین امسال دوهزار و۴۳۱پرواز انجام شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز سه شنبه ۱۹ مهرماه، آیین تجلیل از خادمین اربعین حسینی در حوزه حمل و نقل هوایی ، ریلی و جادهای با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاون حمل ونقل وزیر راه و  شهرسازی، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرعامل شرکت فرودگاه ها، سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی، مدیرعامل شرکت راه آهن ، بازرس ویژه وزیر راه و شهرسازی ، مدیران کل برخی از فرودگاه های کشور و مدیران راه و شهرسازی برخی از استان ها و سایر دست اندرکاران در عملیات اربعین ۱۴۰۱ در سالن شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران برگزارشد.

در این مراسم حمیدرضا سیدی؛ معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران طی سخنانی با اشاره به سابقه فعالیت شرکت فرودگاهها و ماموریت این شرکت حساس در دو بخش زمین و آسمان گفت: شرکت فرودگاهها علاوه بر ساخت و توسعه فرودگاهها و تجهیز آنها، ماموریت کنترل ترافیکی هوایی در آسمان کشور از طریق سامانه های ناوبری و کمک ناوبری که در 112 نقطه کشور نصب شده اند را برعهده دارد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر روزانه 1500 پرواز داخلی، بین المللی و عبوری از آسمان کشور انجام می شود.

سیدی در ادامه با اشاره به خدمت رسانی 17 فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاهها به زائران اربعین گفت: 140 هزار زائر در مسیر بغداد و نجف و 188 هزار زائر به فرودگاههای مرزی کشور اعزام و پذیرش شدند.

وی اظهار داشت در اربعین سال جاری به ۳۹۵۹ پرواز خدمات ناوبری ارائه شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاهها گفت: در مجموع 2431 پرواز از فرودگاه های تحت پوشش شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، 277 هزار زائر امام حسین(ع) را جابجا کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۵۳ فرودگاه در مالکیت شرکت فرودگاه ها است، گفت: آمار کل پروازهای اربعین فرودگاه های مرزی ۱۷۴۵ پرواز در قالب جابه جایی ۱۸۸ هزار زائر بود.

وی در پایان از نیروی انتظامی، سپاه حفاظت هواپیمایی و گذرنامه برای برقراری نظم و امنیت و تسهیل مسافرت زائران قدردانی کرد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.