| کد خبر: 247714 |

تاکید بر توسعه همکاری بین شهرداری های تهران و ایروان

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری ایروان در جریان برخی از ظرفیت ها و توانمندی های مطالعاتی و اجرایی شهرداری تهران قرار گرفت.

تین نیوز

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری ایروان در جریان برخی از ظرفیت ها و توانمندی های مطالعاتی و اجرایی شهرداری تهران قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز، سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری ایروان در جریان برخی از ظرفیت ها و توانمندی های مطالعاتی و اجرایی شهرداری تهران قرار گرفت.

هایک سارگسیان سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری ایروان طی سخنانی با اشاره به مشاهدات خود از شبکه معابر بزرگراهی شهر تهران، از بزرگراه ها، تونل ها و تقاطعات غیرهمسطح پایتخت کشورمان به عنوان زیرساخت هایی اجرا شده با فناوری های نوین عمرانی یاد و اضافه کرد: بدون شک هر یک از این سازه ها که البته با راهکارها و روش های مختلفی به مرحله اجرا و بهره برداری رسیده اند، نتیجه سال ها بررسی، مطالعه و عملیات عمرانی هستند.  

وی با قدردانی از فرصت فراهم شده به منظور به اشتراک گذاشتن تجربیات و درس آموخته های عمرانی میان شهرداری های تهران و ایروان، ابراز امیدواری کرد این نشست سرآغاز توسعه همکاری های بیشتر در این زمینه باشد.

محمدصادق خیرخواه مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران نیز طی سخنانی ضمن معرفی این سازمان به عنوان مغز متفکر حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، به تشریح چگونگی مطالعه و طراحی کلان پروژه های عمرانی و نظارت کارگاهی بر پروژه های در حال اجرا پرداخت.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های در حال اجرای مدیریت شهری پایتخت در زمینه تعمیرات تخصصی، مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل های سواره رو، روند ارزیابی، اولویت بندی و تهیه طرح های مقاوم سازی در خصوص این سازه های حمل و نقلی را تشریح کرد. پروژه مطالعاتی قطار سبک شهری یا LRT  از دیگر موضوعات مطرح شده توسط مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران بود که به عنوان یکی از مهمترین پروزه های مطالعاتی سازمان مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

"مسعود حق لطفی" مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران نیز طی سخنانی در این نشست ضمن معرفی کلان پروژه های در حال اجرای این سازمان همچون شاخه غربی ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) با هدف تکمیل رینگ بزرگراهی غربی شهر تهران و نیز آزادراه شهید شوشتری در پهنه جنوب شرق پایتخت، به تشریح اقدامات در حال اجرا با هدف بهسازی روکش آسفالت معابر شهر تهران پرداخت.

وی با اشاره به فعالیت کارخانجات آسفالت سازمان مهندسی و عمران شهر تهران و نقش این واحدهای تولیدی در تامین آسفالت موردنیاز پروژه های روسازی و مرمت معابر، اهداف توسعه ای معاونت فنی و عمرانی در این زمینه را تبیین کرد و از تلاش برای راه اندازی ۲ کارخانه جدید آسفالت به منظور افزایش ظرفیت تولید این محصول استراتژیک خبر داد.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری ایروان و هیات همراه در ادامه این نشست طی نقطه نظرات جداگانه ای به معرفی ساختار شهرداری ایروان و معاونت های آن پرداخته و توضیحاتی درباره مراحل طراحی و اجرای پروژه های عمرانی در این ساختار و نقش کمیته مهندسان معمار در بررسی و تایید طرح های عمرانی ارائه کردند. در این نشست همچنین پروژه احداث بزرگراه جنوب به شمال ارمنستان که ایران را به  روسیه  متصل می کند و همچنین چند پل و تقاطع غیرهمسطح در شبکه بزرگراه ها و شبکه مترو ایروان به عنوان بخشی از پروژه های آتی مورد معرفی قرار گرفتند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.