| کد خبر: 247701 |

تغییر استراتژی نظام بودجه ریزی شهرداری تهران

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران از بازنگری و بهبود نظام بودجه ریزی شهرداری تهران خبر داد و گفت: استراتژی ما اصلاح و بهبود نظام تدوین بودجه در راستای ایجاد شفافیت و انضباط مالی است و بناداریم کنترل و نظارت بر اجرای بودجه را در راستای ارتقای عملکرد سیستم افزایش دهیم.

تین نیوز

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران از بازنگری و بهبود نظام بودجه ریزی شهرداری تهران خبر داد و گفت: استراتژی ما اصلاح و بهبود نظام تدوین بودجه در راستای ایجاد شفافیت و انضباط مالی است و بناداریم کنترل و نظارت بر اجرای بودجه را در راستای ارتقای عملکرد سیستم افزایش دهیم.

 به گزارش تین نیوز، امیر  شهرابی در زمینه بازنگری و بهبود نظام بودجه ریزی عملیاتی در شهرداری تهران اظهارکرد: برای دستیابی به اصلاح و بهبود نظام تدوین بودجه، افزایش کنترل و نظارت بر اجرای بودجه و ایجاد شفافیت و انضباط مالی برنامه های اجرایی را در سطح مناطق ۲۲گانه، سازمان ها و شرکت ها و واحدهای ستادی شهرداری تهران مدنظر داریم.

وی حاکمیت انضباط مالی را از جمله سیاست های ۱۲گانه شهردار تهران عنوان کرد و افزود: یکی از برنامه های کلان ما برای پیاده سازی این سیاست، ایجاد تحول در نظام بودجه ریزی در شهرداری تهران است که به شفافیت مالی، عدالت محوری و ارتقای انضباط مالی در مجموعه شهرداری تهران منجر خواهد شد و در مدیریت، کنترل و نظارت بر بودجه تمام بخش های شهرداری تهران تحول بزرگی ایجاد خواهد کرد.

شهرابی بازنگری و ساماندهی ردیف های اعتباری هزینه ای و سرمایه ای مستمر مناطق، سازمان ها و شرکت های شهرداری تهران را از برنامه های مهم دانست و افزود: برخی از ردیف های بودجه ای تکراری و مواردی نیز دارای هم پوشانی است که طی سالیان متمادی ایجاد شده اند و اکنون نیازمند اصلاح و ادغام هستند و بنابراین باید بازنگری و ساماندهی شوند.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران از جمله مزایای اجرای طرح ساماندهی ردیف های اعتباری هزینه ای و سرمایه ای مستمر مناطق، سازمان ها و شرکت های شهرداری تهران، به مواردی چون اصلاح ردیف های اعتباری هزینه ای و سرمایه ای مستمر و ادغام ردیف های اعتباری مشابه، کاهش حجم بودجه شهرداری تهران، افزایش اختیارات مدیران اجرایی در انجام عملیات و هزینه کرد ردیف های اعتباری و رفع برخی از محدودیت های موجود، کاهش تعداد موافقتنامه های شرح عملیات و امکان مبادله با کیفیت و محتوای قابل استناد، افزایش کنترل و نظارت بر اجرای بودجه و افزایش انضباط و شفافیت مالی در هزینه ای و اعتبارات هزینه ای و سرمایه ای مستمر اشاره کرد.

وی از یکسان سازی ردیف های اعتباری حقوق و مزایا در بودجه شهرداری تهران خبر داد و گفت: طبق بررسی های  صورت گرفته پراکندگی و بی نظمی در ردیف های اعتباری حقوق و مزایا در شرکت ها و سازمان ها وجود داشت. بنابراین یکپارچه سازی و تجمیع آن در ۵ ردیف به منظور ساماندهی، سهولت اجرا و نظارت در دستورکار قرار گرفته است.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران خاطرنشان کرد: همچنین ردیف های اعتباری حقوق و مزایا ذیل ماموریت های ۶گانه مناطق و واحدهای ستادی به منظور سهولت در اجرا و نظارت، تجمیع و یکپارچه سازی می شوند.

شهرابی از پیاده سازی مدل جدید تسهیم و توزیع عادلانه و اطلاعات محور اعتبارات هزینه ای و سرمایه ای مستمر خبر داد و افزود: این مدل در راستای توزیع عادلانه اعتبارات هزینه ای و سرمایه ای مستمر بین مناطق ۲۲گانه و تسهیم اعتبارات بر مبنای شاخص های موثر در هر ردیف اعتباری اجرا می شود که اقداماتی چون تعیین شاخص مبنا و موثر در تعیین سهم اعتباری مناطق متناظر با هر ردیف اعتباری، گردآوری اطلاعات مناطق ۲۲گانه در هر شاخص، انجام محاسبات بازتوزیع عادلانه اعتبار ردیف ها و طراحی داشبورد مدیریتی با همکاری سازمان فناوری اطلاعات در دستورکار قرار دارد.

وی از بازنگری در نظام تدوین و نظارت بر بودجه سازمانها و شرکتها خبر داد و گفت: برای رفع چالش های وضع موجود در تدوین، اجرا و نظارت بر بودجه سازمانها و شرکتها اقداماتی چون تطبیق سامانه مالی سازمانها و شرکتها با بودجه مصوب سال ۱۴۰۱، بازنگری، اصلاح و بهبود فرم های بودجه سازمان ها و شرکت ها، ساماندهی ردیف های اعتباری حقوق و مزایا، تعریف کدینگ مشترک بودجه برای سازمانها و شرکتها و اتصال آن به کدینگ بودجه عمومی شهرداری، اختصاص کد بودجه به تمامی ردیف ها برای یکپارچه سازی سامانه های بودجه و مالی و همچنین بازنگری و تغییر مدل تخصیص اعتبار در دستور کار قرار دارد.

بنا براعلام روابط عمومی اداره کل برنامه  شهرداری تهران، شهرابی با اشاره به تدوین ۷ دستورالعمل اختصاصی اداره کل برنامه وبودجه شهرداری تهران گفت: تمامی دستورالعمل های پیشنهاد و تصویب پروژه های جدید، دستورالعمل تعریف، اجرا و نظارت بر پروژه های توسعه محله ای، دستورالعمل اعطای کمک ها، دستورالعمل ارتقای بهره وری، دستورالعمل کمیته برنامه ریزی اجرایی مناطق ۲۲گانه و شیوه نامه تدوین برنامه عملیاتی مناطق ۲۲گانه، بازنگری دستورالعمل های اجرایی بودجه و تبصره های آن تدوین شده است که یا ابلاغ شده و یا در فرایند تدوین و ابلاغ قرار دارد.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران، جانمایی و درج اطلاعات پروژه های سرمایه ای غیرمستمر در سامانه GIS، تغییر و بهبود ساختارکتاب بودجه شهرداری تهران و بازنگری در مدل تصمیم گیری کمیته تخصیص را از دیگر برنامه های در دست اقدام اداره کل برنامه وبودجه شهرداری تهران برشمرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.