| کد خبر: 247672 |

◄ آیا سازمان هواپیمایی اهتمامی برای ارایه آمار دقیق ناوگان فعال و غیرفعال ندارد؟

برای این که مشخص شود چه تعداد هواپیمای فعال و غیر فعال در کشور وجود دارد باید سراغ سازمان هواپیمای کشوری رفت که مسئولیت ارایه این آمار را به عهده دارد.

تین نیوز

تعداد هواپیماهای فعال و غیر فعال کشور چقدر است؟ این سوالی است که به نظر می رسد کسی اطلاع کاملا دقیقی از آن ندارد و به همین دلیل آمار متفاوتی از سوی اشخاص مختلف در این زمینه ارایه می شود.

به گزارش تین نیوز، برای این که مشخص شود چه تعداد هواپیمای فعال و غیر فعال در کشور وجود دارد باید سراغ سازمان هواپیمای کشوری رفت که مسئولیت ارایه این آمار را به عهده دارد.

دفتر فناوری اطلاعات و بررسی های آماری در این سازمان مسئول مستقیم ارایه آمار و اطلاعات از جمله آمار و  مربوط به تعداد هواپیماهای فعال و غیر فعال در کشور است.

به گفته کارشناسان، این دفتر تنها منبع اطلاعاتی و آماری مجاز است که باید اطلاعات و داده های آماری را از همه شرکت ها و سازمان ها که مجوزهای خود را از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت می کنند، اخذ و منتشر کند.

بیشتر بخوانید:

شرکت های هواپیمایی، خطوط هوایی، آژانس های مسافرتی، شرکت های مرتبط با نگهداری و تعمیر هواپیما، شرکت هایی که عملیات زمینی هواپیما را انجام می دهند و به طور کلی هرآنچه که در صنعت هواپیمایی فعالیت کند یا باید مجوز فعالیت داشته باشد و یا صلاحیت پرواز که همه اینها را از سازمان هواپیمایی کسب می کند.

کارشناسان حمل و نقل هوایی معتقدند سازمان هواپیمایی کشوری می تواند وقتی هر یک از این بخش ها، برای ثبت هواپیما و دریافت مجوز فعالیت و صلاحیت پروازی به سازمان مراجعه می کنند، آمار دقیق را از آنان اخذ و ثبت و ضبط کند که گویا اهتمامی برای انجام این کار ندارد.

به باور کارشناسان اگر در گذشته به دلیل عدم پیشرفت تکنولوژی این آمار به طور سالانه منتشر می شد، به طور قطع اکنون و با توجه به پیشرفت های صورت گرفته اگر نگوییم این سازمان می تواند آمار خود را به طور هفتگی به روز رسانی و منتشر کند، اما حتما می تواند بله طور ماهانه آن را منتشر نمایند و این که چرا این سازمان مورد نظر به وظیفه خود در ارایه آمار و اطلاعات به درستی عمل نمی کند، جای سوال دارد.

برخی کارشناسان تاکید می کنند پاسخ به این پرسش که چرا هواپیماهای غیرفعال از فهرست موجود خارج نمی شود و چرا شناسنامه هواپیماهای غیرفعال باطل نمی شود، چیزی نیست جز این که می خواهند آمار تعداد ناوگان فعال را بالا نگه دارند.

به گفته آنان، در مجموع لازم است سازمان هواپیمایی برای ارایه آمار دقیق و روزآمد، اهتمام جدی داشته باشد، موضوعی که در آن مسئولیت مستقیم دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.