| کد خبر: 247670 |

زاکانی: امیدواریم پرونده پدیده زشت خیابان خوابی را ببندیم

امیدواریم پرونده پدیده زشت خیابان خوابی را ببندیم.

تین نیوز

شهردار تهران با بیان اینکه بیش از ۱۴ دستگاه در قرارگاه اجتماعی مشارکت جدی دارند تا موضوعات اجتماعی تهران که بسیاری آن را به یک باتلاق تشبیه کرده‌اند حل و فصل شود، گفت: امیدواریم پرونده پدیده زشت خیابان خوابی را ببندیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس،  علیرضا زاکانی شهردار تهران روز شنبه 16 مهر ماه در آیین افتتاح ۳ مجتمع تربیتی، آموزشی، درمانی یاورشهر اظهار کرد: امروز در نقطه ای قرار گرفته ایم که نقطه مقابل خواست دشمن است. امروز که دشمن تلاش می کند که امید را در جامعه ما بکشد و با سیاهی‌ها و یاس افکنی، نسل جوان را از مجموعه انقلاب اسلامی دور کند، این خدمت در نقطه مقابل آن، کارسازی و مسیری را دنبال می کند که هم نقشه دشمن را نقش بر آب می کند و هم آینده بهتر را برای ما رقم می زند.

وی با بیان اینکه حوادثی که در ایام گذشته در کشور رقم خورد حکایت از کینه نظام سلطه بر علیه انقلاب اسلامی دارد، افزود: اگر ۴۳ سال پیش انقلاب اسلامی توانست لرزه بر بدنه نظام سلطه بیاندازد و دل محرومین و مستضعفین را روشن کند، امروز ساختن یک الگو بر اساس آرمان ها و شعارهایی مانند عدالت، آزادی، معنویت و پیشرفت حرف اول را می زند که مرگ قطعی تمام سردمداران کفر و ستم خواهد بود.

زاکانی ادامه داد: امروز که در کشور دولت انقلابی با تلاش انقلابی خدمتگزاری می کند و عزمش را برای گره‌گشایی از مشکلات کشور جزم کرده و مجلس و دستگاه قضایی نیز همت خود را در پشتیبانی از این حرکت بزرگ قرار داده اند، دشمن نمی خواهد ببیند و بگذارد که این بن‌بست‌ها گشوده و گام‌های روشن به سمت آینده در تهران و کشور نمایان شود.

شهردار تهران اضافه کرد: از آغازین روزهای شورای ششم و شهرداری، مسئولیت‌ پذیری تجلی بارزی پیدا کرد تا ما در کلانشهر تهران بتوانیم با وجود مشکلات و کلاف به ظاهر سردرگم، راهی به سمت تغییر و تحول پیدا کنیم. کلمه مسئولیت پذیری کلمه ای است که برخاسته از اساس و کنه انقلاب اسلامی و اسلام ناب است.

وی بیان کرد: برای اینکه مسئولیت را بپذیریم و کاری شایسته صورت گیرد، تصمیم بر این شد که با مشارکت دیگران کارها را انجام دهیم و تهران را با کمک دیگران بسازیم، لذا جنس مدیریت ما مدیریت مشارکتی است.

زاکانی یادآور شد: از مرداد ماه هرهفته یک کلان پروژه در دست افتتاح قرار گرفت که تا ۱۲ بهمن ادامه دارد و از ۱۲ بهمن به لطف سالروز ورود امام (ره) هر روز تا عید پروژه بزرگی را در تهران افتتاح می کنیم که ۸۰ درصد آن خاتمه کار و ۲۰ درصد شروع یک کار بزرگ است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه یکی از حوزه هایی که از ابتدا دنبال شد مسائل اجتماعی بود، عنوان کرد: در این حوزه مدیریت مشارکتی به یک قرارگاه اجتماعی انجامید که بیش از ۱۴ دستگاه مشارکت جدی در آن داشته اند تا موضوعات اجتماعی تهران که بسیاری آن را به یک باتلاق تشبیه کردند، حل و فصل شود.

وی با بیان اینکه بعد از افتتاح های امروز حدود ۱۹ هزار و ۷۰۰ ظرفیت برای معتادان متجاهر داریم، گفت: امروز ۱۵۰۰ ظرفیت را در این مرکز و ۲۵۰ ظرفیت را در دو مرکز دیگر داریم که در واقع یاورشهر های ۷ و ۸ و ۹ را افتتاح می کنیم. بهزیستی نیز هزار ظرفیت را مهیا کرده و عملا ۲هزار و ۷۵۰ ظرفیت اضافه می شود. امیدواریم امروز شروع یک ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ نفره را در فاز دوم این مرکز داشته باشیم و پرونده پدیده زشت خیابان خوابی را ببندیم.

زاکانی با بیان اینکه این "ما" شدن و همکاری با سایر دستگاه‌ها امکانی را فراهم کرد که امروز ظرفیت حدود ۲۱ هزار نفری را داشته باشیم، افزود: گام بعدی ما درباره کودکان خیابانی است و ظرفیت هایی در قرارگاه اجتماعی ایجاد می شود تا این پرونده را هم ببندیم و از استثماری که نسبت به کودکان شهر می شود جلوگیری کنیم و بعد از آن به سمت موضوع متکدیان می رویم و همزمان رسیدگی به خانواده این افراد نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.