| کد خبر: 247550 |

تخصیص ۳۸۰۰ میلیاردتومان برای تامین قیر رایگان

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: امسال سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار قیر رایگان برای اجرای طرح های هادی تامین شده که از هفته آینده در اختیار استان ها قرار می گیرد.

تین نیوز

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: امسال سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار قیر رایگان برای اجرای طرح های هادی تامین شده که از هفته آینده در اختیار استان ها قرار می گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اکبر نیکزاد شامگاه دوشنبه در سفر یک روزه خود به استان بوشهر با هدف بازدید از طرح های بنیاد مسکن این استان گفت: افزون براین سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات محرومیت زدایی (۱۰۰ میلیارد تومان  برای هر استان) در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: براساس هماهنگی و برنامه ریزی انجام شده با سازمان برنامه و بودجه قرار است تا پایان ماه جاری این اعتبار به عنوان اعتبار استانی در اختیار استان ها قرار گیرد تا از طریق شورای برنامه ریزی و توسعه استان ها تخصیص یابد.

پرداخت مابه التفاوت وام ۲۰۰ میلیون تومانی نوسازی مسکن روستایی

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره  پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی گفت: افزایش سقف وام طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در جلسه ۲۵ آبان سال ۱۴۰۰ هیات وزیران از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان با حضور رئیس جمهور تصویب و این مصوبه به بانک مرکزی و بانک های عامل ابلاغ شده است.

وی با اشاره به  ارسال نامه پرداخت مابه التفاوت وام ۲۰۰ میلیون تومانی به سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده تمام افرادی که در تاریخ ۲۵ آبان ۱۴۰۰ اقدام به دریافت پروانه ساختمانی کرده و با دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی عملیات ساخت وساز را آغاز کرده اند مشمول دریافت مابه التفاوت می شوند.

نیکزاد اظهار کرد: در زمان حاضر از مجموع ۱۸۷ هزار مسکن روستایی در دست ساخت در کشور حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در مرحله سقف متوقف هستند و با تزریق مابه التفاوت وام ۲۰۰ میلیونی این واحدها تکمیل می شوند.

مقاوم سازی تمام واحدهای مسکونی تا سال ۱۴۱۰

به گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، وی با بیان اینکه نرخ مقاوم سازی مسکن روستایی کشور از هفت درصد در سال ۸۴ به ۵۰ درصد در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است یادآور شد: طبق قانون جهش تولید مسکن سالانه ۲۰۰ هزار مسکن روستایی باید در کشور نوسازی و مقاوم سازی شود که بر اساس برنامه ریزی انجام شده تلاش می شود تا سال ۱۴۱۰ تمام واحدهای مسکونی روستایی کشور مقاوم سازی و هیچ واحد غیرمقاومی در کشور وجود نداشته باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.