| کد خبر: 247512 |

وعده نوسازی اتوبوس های تهران هنوز محقق نشده است

با وجود آنکه وزارت کشور وعده داد بود تا ابتدای ماه مهر ۵۵۰ دستگاه اتوبوس را به شهرداری تهران تحویل دهد اما هنوز این اتفاق رخ نداده و تعداد این اتوبوس ها کاهش هم داشته است.

تین نیوز

با وجود آنکه وزارت کشور وعده داد بود تا ابتدای ماه مهر ۵۵۰ دستگاه اتوبوس را به شهرداری تهران تحویل دهد اما هنوز این اتفاق رخ نداده و تعداد این اتوبوس ها کاهش هم داشته است.

به گزارش تین نیوز، افزایش تعداد مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی و همچنین افزایش میزان ترافیک شهر تهران موضوعی قابل پیش بینی همزمان با ابتدای فصل پاییز و آغاز سال تحصیلی است؛ مطابق با تجربه های هر ساله با شروع ماه مهر ترافیک گسترده ای پایتخت را در بر می گیرد و حجم مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی نیز افزایش چشمگیری دارد.

برای کنترل ترافیک تهران قرار بر این شد تا اتوبوس های جدید وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شود؛ اتوبوس هایی که از مدت ها پیش گفته شد قرار است توسط وزارت کشور به پایتخت اختصاص داده شوند تا بتوانند نفس حمل و نقل شهر تهران را تازه کند.

ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی یکی از پرمخاطب ترین ناوگان هایی است که هر روز تعداد زیادی از مسافران را جابجا می کند اما متأسفانه این ناوگان مدتهاست که فرسوده شده و تعداد زیادی از اتوبوس ها از رده خارج شده اند.

وعده ورود بیش از ۵۰۰ دستگاه اتوبوس تا ابتدای مهر

مطابق با وعده شهردار تهران بنا بود ۵۵۰ دستگاه اتوبوس در ماه مهر به شهر تهران اختصاص داده شود تا تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی تهران با آغاز فصل جدید تازه شود.

علیرضا زاکانی شهردار تهران با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ تعداد دو هزار و ۱۶۵ دستگاه اتوبوس به ما تحویل داده شد، گفت: امسال به دنبال این هستیم که تعداد اتوبوس ها به پنج هزار و ۵۰۰ دستگاه برسد، از هزار و ۴۰۰ دستگاه وعده داده شده، ۵۵۰ دستگاه در مهرماه و ۵۵۰ دستگاه دی ماه و مابقی آن اسفندماه وارد مدار می شود این در حالی است که برای ۵۵۰ اتوبوسی که مهرماه وارد می شود هزینه را نقدا پرداخت کرده ایم.

علیرغم اینکه قرار بود مطابق با وعده شهردار تهران در ابتدای فصل پاییز ۵۵۰ دستگاه اتوبوس به پایتخت اختصاص داده شود اما هم اکنون هنوز این وضع عملیات این تنها نشده است بلکه گفته شده قرار است ۲۰۰ دستگاه به ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی تهران تحویل داده شود.

از شروع فصل پاییز ۱۱ روز گذشته اما هنوز اتوبوس های جدید وارد ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی تهران نشده اند و همین موضوع نیز منجر به این شد تا رئیس شورای شهر تهران گلایه هایی در خصوص تحویل اتوبوس ها داشته باشد.

کاهش ۴۰ درصدی سهم تهران از سبد وزارت کشور

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه وعده هایی که برای اتوبوس داده شده اما آنگونه که باید عملیاتی نشده است گفت: این اتوبوس ها هنوز وارد چرخه نشده اند، هرچند ۵۵ دستگاه اتوبوس و ۱۰ دستگاه دیگر نیز از بخش دیگر تحویل داده شد.

وی ادامه داد: در گذشته حدود ۵۰ درصد اتوبوس های تخصیصی از سوی وزارت کشور به شهر تهران اختصاص یافته بود اما امروز به ۱۰ درصد رسیده که این میزان قطره ای در دریاست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: بیش از ۶ هزار اتوبوس را به دوره پنجم مدیریت شهری تحویل دادیم اما امروز هزار و ۷۷۲ دستگاه اتوبوس داریم که بر اساس اعلام پلیس راهور از این تعداد تنها ۴۰ دستگاه می توانند فعال باشند.

شهرداری به دنبال دریافت اتوبوس های تهران

با توجه به کهنگی و فرسودگی بسیار زیاد ناوگان حمل و نقل عمومی تهران عمده تلاش مدیران شهری و حتی شهروندان دریافت اتوبوس های جدید به پایتخت است اما متأسفانه هنوز عده ای وزارت کشور محقق نشده و شهروندان تهرانی در حال دست و پنجه نرم کردن با اتوبوس های قدیمی و فرسوده هستند.

جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، با اشاره به زمان تحویل اتوبوس های جدید به پایتخت گفت: در حال مذاکره با وزارت کشور برای دریافت اتوبوس های جدید درحال انجام است.

وی ادامه داد: حدود ۲۵۶ دستگاه از شرکت ایران خودرو قرار است تا به صورت فوری به شهرداری تهران تحویل داده شود.

تشکری هاشمی ضمن اشاره به مشکلات مالی این اتوبوس ها گفت: از معاونت مالی شهرداری تهران درخواست کرده ام تا هرچه سریع تر مسائل مالی این اتوبوس ها را برطرف کنند تا در مدت زمانی کوتاه به شهرداری تهران تحویل داده شود؛ حدود ۷۵ درصد این اتوبوس ها سهم دولت و ۲۵ درصد مابقی سهم شهرداری تهران است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.