| کد خبر: 247501 |

آغاز عملیات حفاری ۳ ایستگاه خط ۲ متروی اصفهان

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با اشاره به آغاز فعالیت عمرانی سه ایستگاه خط دو متروی این کلان شهر گفت: از مجموع ۱۶ ایستگاهی که در فاز نخست خط دو متروی اصفهان در حال اجرا است، به تازگی عملیات حفاری و احداث سه ایستگاه آخر شامل ابن سینا، امام علی (ع) و حافظ آغاز شده است.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با اشاره به آغاز فعالیت عمرانی سه ایستگاه خط دو متروی این کلان شهر گفت: از مجموع ۱۶ ایستگاهی که در فاز نخست خط دو متروی اصفهان در حال اجرا است، به تازگی عملیات حفاری و احداث سه ایستگاه آخر شامل ابن سینا، امام علی (ع) و حافظ آغاز شده است.

به گزارش تین نیوز، سیدمحسن واعظی فر  با اشاره به آغاز فعالیت های عمرانی سه ایستگاه پایانی خط دو قطار شهری، اظهار کرد: خط دو متروی اصفهان به طول ۲۴.۷ کیلومتر از شهرک امام حسین (ع) و محله دارک در شمال خیابان زینبیه آغاز می شود و به میدان شهدای خمینی شهر ختم می شود.

وی گفت: در حال حاضر از دو جبهه کاری با استفاده از سه دستگاه تی بی ام (دستگاه حفار مکانیزه) عملیات حفاری در حال انجام است و در طول مسیر خط دو، ۲۳ ایستگاه وجود دارد که در حال حاضر اولویت نخست اجرای آن ۱۴.۷ کیلومتر با ۱۶ ایستگاه است، به نحوی که از ایستگاه دارک آغاز می شود و به ایستگاه شهید حجازی ابتدای خیابان کهندژ خاتمه پیدا می کند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با بیان اینکه ۱۶ ایستگاه در مرحله نخست احداث قرار گرفته است و پیمانکار دارد، خاطرنشان کرد: عملیات سفت کاری و قرارداد پیمانکار ایستگاه متروی عاشق اصفهانی به اتمام رسیده و پروژه تحویل سازمان قطار شهری شده است که در آینده با تأمین منابع مالی و پیمان جدید، عملیات نازک کاری آن آغاز خواهد شد.

وی گفت: سفت کاری ایستگاه های زینبیه، شهید خرازی و عمان سامانی با عبور تی بی ام رو به اتمام است و به زودی مراحل نازک کاری آن آغاز می شود.

واعظی فر با اشاره به آغاز فعالیت عمرانی سه ایستگاه خط دو متروی اصفهان گفت: از ۱۶ ایستگاهی که در فاز نخست خط دو متروی اصفهان در حال اجرا است، به تازگی عملیات حفاری و احداث سه ایستگاه آخر شامل ابن سینا، امام علی (ع) و حافظ آغاز شده است.

وی ادامه داد: در ایستگاه ابن سینا طرح ترافیکی ایجاد و میدانی احداث کردیم که این میدان محلی برای احداث ایستگاه زیرزمینی خواهد شد، همچنین در این محل تی بی ام جبهه غربی اصفهان به تی بی ام های جبهه شمال شرقی می رسد و با استفاده از جرثقیل های سنگین خروج پیدا می کند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه در مجموع ۱۶ ایستگاه در خط دو متروی اصفهان فعال شده است و تا مرحله سفت کاری ادامه پیدا می کند، تصریح کرد: ایستگاه حافظ به صورت زیرزمینی و ایستگاه امام علی (ع) زیر فونداسیون میدان اجرا می شود، البته با توجه به اینکه این دو ایستگاه در تراز آب بالا قرار دارد، تلاش مضاعفی انجام می شود تا با استفاده از روش های جدید بتوانیم با آب مقابله و ایستگاه را احداث کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری ایمنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.