| کد خبر: 247478 |

تاثیر نه چندان محسوس شناورسازی ساعت کاری بر ترافیک پایتخت

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در شرایط کمبود منابع مالی و اقتصادی برای تامین پول اتوبوس، شاهد هستیم که به اتوبوس‌ها و تاسیسات خدمات شهری آسیب می‌رسد؛ تامین این اتوبوس‌ها از بودجه عمومی شهر است و ضربه بدی به اقتصاد شهری می‌زند.

تین نیوز

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در شرایط کمبود منابع مالی و اقتصادی برای تامین پول اتوبوس، شاهد هستیم که به اتوبوس‌ها و تاسیسات خدمات شهری آسیب می‌رسد؛ تامین این اتوبوس‌ها از بودجه عمومی شهر است و ضربه بدی به اقتصاد شهری می‌زند.

به گزارش تین نیوز، مهدی چمران در حاشیه نود و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص شناورسازی ساعت کاری ادارات اظهار کرد: همانطور که پیش‌بینی می‌شد در روزهای ابتدایی سال، شلوغی و ترافیک زیادی را شاهد بودیم؛ به عقیده من شناورسازی ساعت کاری در کاهش حجم ترافیک اثرگذار بوده اما به اندازه ای در تهران مسئله ترافیک مهم است که تاثیر آنچنان که باید احساس شود، نیست اما در مجموع کار خوب و منطقی است که سالهای قبل مطرح و امسال عملیاتی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: وعده‌هایی که برای اتوبوس داده شد آنگونه که باید عملیاتی نشد و هنوز وارد چرخه نشده‌اند. هرچند ۵۵ دستگاه اتوبوس و ۱۰ دستگاه دیگر نیز از بخش دیگر تحویل داده شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در مجلس شورای اسلامی در خصوص اتوبوس‌ و دعوت از شهرداری، شورا و خودروسازان و وزارت کشور یادآور شد: در این زمینه دو ساعت بحث شد و در جلسه مطرح کردیم که بگویید چه تعداد دستگاه اضافه می شود و اگرها کنار گذاشته شود.

چمران با بیان اینکه متاسفانه ۱۰ سال است که از شرکت های خودروسازی اتوبوس خریداری نشده است، گفت: با توجه به این موضوع، شرکت‌ها اقدامات را در بخش دیگری انجام دادند و تا دوباره شروع کنند زمان می برد اما ساخت را آغاز کردند و آمادگی لازم را در این زمینه دارند. قرار شد تمام شرکت ها دعوت شوند و تعهد دهند که چه تعداد اتوبوس خواهند ساخت. بخش عمده ای از منابع بالغ بر ۸۰ درصد را وزارت کشور و ۲۰ درصد را نیز شهرداری‌ها پرداخت می کنند.

وی ادامه داد: شهرداری تهران هرجا که قراردادی منعقد شده سهم خود را پرداخت کرده است.

چمران در خصوص کاهش زمان صدور پروانه ساختمان اظهار کرد: ما دوباره این گلایه را مطرح کردیم که آنچه پیش‌بینی می ‌کردیم اتفاق نیفتاده و بایستی تحرک خوبی در معاونت شهرسازی و سایر معاونت ها رخ دهد. باید حرکت جهادی صورت بگیرد و زمان صدور پروانه به یک ماه کاهش یابد که به اعتقاد من این ظرفیت وجود دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با خسارات وارده به اتوبوس‌ها در پی اغتشاشات اخیر تصریح کرد: در شرایط کمبود منابع مالی و اقتصادی برای تامین پول اتوبوس، شاهد هستیم که به اتوبوس ها و تاسیسات خدمات شهری آسیب می رسد. تامین این اتوبوس‌ها از بودجه عمومی شهر است و ضربه بدی به اقتصاد شهری می‌زند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.