| کد خبر: 247269 |

حکمرانی ریال باید در توافقنامه ها دنبال شود

معاون وزیر اقتصاد اظهار داشت: باید مبادلات مالی خود را به سمت ارزهای ملی ببریم. با این توافقات ارزش پول کشورها تقویت میشود. سیاست ما هم تقویت ریال است و با این توافقات این آلارم را به دنیا می دهیم هر کسی که بخواهد با ما کار کند باید با پول ایران تبادلات انجام شود و در این شرایط تقاضا برای ریال افزایش می یابد و ارزش پول ایران حفظ و تقویت خواهد شد و حکمرانی ریال باید در این توافقنامه ها دنبال و محقق می شود.

تین نیوز

معاون وزیر اقتصاد اظهار داشت: باید مبادلات مالی خود را به سمت ارزهای ملی ببریم. با این توافقات ارزش پول کشورها تقویت میشود. سیاست ما هم تقویت ریال است و با این توافقات این آلارم را به دنیا می دهیم هر کسی که بخواهد با ما کار کند باید با پول ایران تبادلات انجام شود و در این شرایط تقاضا برای ریال افزایش می یابد و ارزش پول ایران حفظ و تقویت خواهد شد و حکمرانی ریال باید در این توافقنامه ها دنبال و محقق می شود.

به گزارش تین نیوز، عباس حسینی در مراسم رونمایی و تشریح الگوی مدیریت بهره وری بانک با بیان اینکه وظیفه مادر حوزه شبکه بانکی خدمت به مردم است، اظهار داشت: خدمت به مردمی که منتظر ظهور امام زمان هستند ارزش متعالی تر پیدا می کند و ما به فرصتی دست پیدا کردیم که به این مردم خدمات ارایه دهیم و فرصتی طلایی برای برداشت ثواب برای ما مدیران بانکی است.

وی با تاکید بر اینکه نتیجه بهره وری نبایدفقط صرفه جویی باشد، ادامه داد: اگر نتیجه بهره وری رضایت مندی مردم نباشد، ما را از خدا دور می کند و این بهره وری فایده ای ندارد.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به توجه قانون به بهره وری گفت: بهره وری سهم 35 درصدی از رشد اقتصادی تعیین شده در برنامه ششم توسعه دارد و از 8 درصد نرخ رشد اقتصادی، 2.6 درصد به بهره وری مربوط می شود و تحقق این هدف نیاز به برنامه ریزی دارد. اگر بخواهیم به رشد اقتصادی برسیم باید به مقوله بهره وری توجه داشته باشیم.

حسینی ادامه داد: علی رغم واگذاری های شرکت های دولتی هنوز هم با تعدد شرکت های دولتی مواجه هستیم و 66 درصد بودجه دولت را تشکیل می شوند.

معاون امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد با اشاره به بانک محور بودن اقتصاد کشور اظهار داشت: با توجه به اینکه اقتصاد کشور بانک محور بوده اگر شبکه بانکی به خوبی عمل کند، در شرایطی که بازار سرمایه و صندوق های بازنشستگی با مشکل مواجه هستند می تواند در قالب حکمرانی این بخش نتیجه موثری داشته باشد.

وی با بیان اینکه شبکه بانکی در شرایطی این ماموریت انجام این مسئولیت های سنگین را دارد که با شدید ترین تحریم ها مواجه است، افزود: اصلاح ساختار با سه رکن نیروی انسانی، تامین مالی و تکنولوژی دنبال می کنیم اما این اقدامات در نظام دولتی بسیار سخت است و در حالی که در جنگ سایبری شدید قرار داریم برای تامین تجهیزات بانکی با شدیدترین تحریم ها مواجه ایم.

حسینی گفت: در این شرایط مدیران دولتی مظلوم واقع شده اند چراکه در کنار حجم قابل توجهی از محدودیت های قانونی باید با سیاست گذاری ها، فعال باشند و کار را در بیاورند. شرکت های دولتی با دوگانگی هایی مواجهند، در حالی که باید سودده باشند همچنان باید وظایف حکمرانی قانونی را انجام دهند.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه در این شرایط بهره وری می تواند حوض بزرگی برای برداشت ثواب باشد تاکید کرد: منتظر نمی مانیم سازمان بهره وری برای شبکه بانکی چگونگی بهره ور شدن را تعریف کند و خود شبکه بانکی نسبت به بهره وری اقدام می کند.

وی درباره آخرین مطالبات وصول شده از ابربدهکاران بانکی گفت: با پایان شهریورماه اطلاعات عملکرد 6 ماهه از تمام بانک ها جمع آوری خواهد شد و گزارش جامع و کاملی را درباره میزان بدهی های وصول شده اطلاع رسانی می کنیم.  

حسینی درباره عضویت ایران در پیمان شانگهای ادامه داد: یکی از اقدامات  دولت عضویت در پیمان شانگهای بوده که دولت های مختلف به دنبال تحقق این اقدام بودند. با این اقدام دسترسی به بازار هدف گسترده و تسهیل می شود و تجار ایرانی به بازار 3.5 میلیارد نفری دسترسی آسان پیدا می کنند و درنهایت منجر به افزایش تولید داخلی، صادرات، درآمدزایی کشور و ... می شود. همچنین به تلطیف روابط کشورهای عضو پیمان کمک می کند و با همین روابط می توان چندگانگی و چند قطبی در جهان را تسهیل کرد.

حسینی افزود: عضویت ایران در پیمان شانگهای در سطح تجاری مورد استقبال شدید تجار و بازرگانان قرار می گیرد واتاق بازرگانی گزارش هایی ارایه داده که حاکی ازآن است که گروه های مختلفی از کشورهای عضو پیمان شانگهای در حال برنامه ریزی در ایران هستند و گستره این فعالیت ها می تواند منشا اثر باشد و در جابه جایی پول و منابع تامین مالی می تواند موثر باشد.

معاون امور بانکی و بیمه وزرارت اقتصاد درباره راه اندازی شبکه پرداخت روبل – ریال بین ایران و روسیه اظهار داشت: باید مبادلات مالی خود را به سمت ارزهای ملی ببریم. با این توافقات ارزش پول کشورها تقویت میشود. سیاست ما هم تقویت ریال است و با این توافقات این آلارم را به دنیا می دهیم هر کسی که بخواهد با ما کار کند باید با پول ایران تبادلات انجام شود و در این شرایط تقاضا برای ریال افزایش می یابد و ارزش پول ایران حفظ و تقویت خواهد شد و حکمرانی ریال باید این توافقنامه ها دنبال و محقق می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.