| کد خبر: 247199 |

پرتغال؛ بزرگ ترین تولیدکننده دوچرخه در اروپا

اگرچه کشور پرتغال فرهنگ دوچرخه سواری گسترده شمال اروپا را ندارد، اما بخش اعظم تولید دوچرخه در اروپا متعلق به این کشور است.

تین نیوز

اگرچه کشور پرتغال فرهنگ دوچرخه سواری گسترده شمال اروپا را ندارد، اما بخش اعظم تولید دوچرخه در اروپا متعلق به این کشور است.

به گزارش تین نیوز، پرتغال برای سومین سال متوالی به عنوان تولیدکننده پیشرو دوچرخه در اروپا در صدر قرار گرفته است. براساس گزارش اداره آمار اروپا (یورواستات) سال گذشته حدود ۱۳.۵ میلیون دوچرخه در اتحادیه اروپا ساخته شد و بخش اعظم این تولید، متعلق به کشور پرتغال است. پرتغال ممکن است فرهنگ دوچرخه سواری گسترده شمال اروپا را نداشته باشد، اما بخش تولید دو چرخه در این کشور بسیار قوی است.

در واقع بیش از یک پنجم تولید دوچرخه های اروپا در پرتغال انجام می شود؛ کشوری که اکثر مردم، آن را به فرهنگ دوچرخه سواری مرتبط نمی دانند. به طور کلی، داده ها نشان می دهد که تولید دوچرخه در اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال قبل ۱۱ درصد افزایش یافته است.

دوچرخه سواری، سلامت و رفاه شخصی را ارتقا می دهد، مقرون به صرفه است و به میزانی که بتواند جایگزین استفاده از خودروهای شخصی شود، به کاهش آلودگی هوا کمک می کند.

امسال صدمین سالگرد افتتاح نخستین کارخانه دوچرخه در پرتغال با نام «Fábrica Nacional de Bicicletas» در پورتو است. صنعت دوچرخه سازی بر اساس رونق فلزکاری در شهر آگوئدا شکل گرفت. پس از جنگ جهانی دوم، در واقع، بیشتر تولید دوچرخه در این منطقه بود به طوری که به نام "دره دوچرخه" نامیده می شد.

آنچه امروز این بخش تولیدی خاص را در کشور پرتغال پررونق کرده این است که سازندگان همیشه به جای رقابت، بر همکاری بین شرکت ها متکی بوده اند.

این همکاری منجر به ایجاد یک انجمن تجاری با نام عمومی «ارزش دوچرخه پرتغال» برای کمک به بازاریابی جهانی محصولات شده است که نتیجه این اقدام بارشد سریع تولید و خرید دوچرخه مرتبط بوده است.

از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱، صادرات به میزان چشمگیر ۳۹ درصد افزایش یافته است. در ماه های اول سال ۲۰۲۲، نرخ رشد حتی تا ۴۹ درصد صعود کرده بود. امروزه حجم صادرات صنعت دوچرخه پرتغال بالغ بر ۵۹۴ میلیون یورو در سال است.

پنج کشور برتر تولید کننده دوچرخه اتحادیه اروپا شامل پرتغال، رومانی، ایتالیا، آلمان و لهستان می شود.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری ایمنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.