| کد خبر: 247129 |

پایش شبکه راه های فرعی و روستایی استان سمنان برای نخستین بار در سطح کشور

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از انجام پایش راه های فرعی و روستایی آسفالته استان سمنان برای نخستین بار در سمنان با هدف ایجاد و استقرار نظام برنامه محور برای اولویت‌بندی طرح‌ها و پروژه‌های نگهداری شبکه‌ راه ها خبر داد.

تین نیوز

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از انجام پایش راه‌های فرعی و روستایی آسفالته استان سمنان برای نخستین بار در سمنان با هدف ایجاد و استقرار نظام برنامه محور برای اولویت‌بندی طرح‌ها و پروژه‌های نگهداری شبکه‌ راه ها خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وحید صداقت ۲۷ شهریورماه در نشست مدیران این اداره کل اظهار کرد: پایش راه‌های فرعی و روستایی آسفالته با هدف ایجاد و استقرار نظام برنامه محور برای اولویت‌بندی طرح‌ها و پروژه‌های نگهداری شبکه‌ راه‌ها برای نخستین بار در کشور در استان سمنان انجام خواهد شد.
وی، تقویت زیرساخت و ظرفیت مدیریتی برای اجرای فعالیت های نگهداری راه در سطح ملی، بهبود، توسعه و بکارگیری سیستم ثبت اطلاعات در سطح ملی، ارایه و پیاده سازی راهبردها و برنامه‌های نگهداری راه پایدار از طریق این پایش را از اهداف عملیاتی این برنامه در سراسر کشور برشمرد و افزود: این پروژه بیانگر این موضوع است که اجرای پایش وضعیت رویه راه ها می‌تواند کاهش مشکلات نگهداری و ایمنی راه را به همراه داشته باشد و بقای راهها را موجب شود.
صداقت تاکید کرد: پایش وضعیت راه ها فرآیند مناسبی برای تشخیص علائم فرسایش عادی یا خرابی آنی و دوری جستن از خرابی‌های اتفاقی است و بدون شک به ‌وسیله این پایش می‌توان عمر راه‌ها را طولانی تر کرده، از منابع انسانی کمتر استفاده کرد و نهایتا هزینه تمام ‌شده در نگهداری راه را به‌ طور محسوسی کاهش داد. به کمک پایش مذکور می‌توان وضعیت راه را زیر نظر گرفته و در صورت انحرافات پیاپی اقدام لازم برای بازدید یا تغییرات لازم در زمان مناسب را اتخاذ نمود و به این ترتیب می‌توان حجم قابل توجهی از فعالیت‌های مربوط به امور نگهداری پیشگیرانه را کاهش داد.
وی همچنین با تاکید بر اینکه حیطه کار مربوط به راه های آسفالته فرعی غیرشریانی است گفت: بررسی خرابی و ناهمواری‌های سطح جاده با استفاده از دستگاه پروفیل سنج سطح رویه راه انجام می شود که این دستگاه با بهره گیری از فرآیند لیزر و یک دستگاه دوربین پیشرفته قادر است خصوصیات هندسی مسیر، شامل شیب طولی و عرضی و شعاع قوس و مختصات جغرافیایی را در خط عبور تعیین کند.

صداقت ادامه داد: گفتنی است بافت درشت سطح روسازی و شیار افتادگی دیگر پارامترهایی است که با این دستگاه اندازه‌گیری می‌شود. همچنین با استفاده از دوربینی که جلوی این دستگاه نصب شده است، می‌توان از هر ۱۰ متر روسازی راه و محیط پیرامون تصویربرداری کرد.
سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان یادآور شد: نسخه جدید سامانه مدیریت روسازی راه‌های کشور، با ایجاد قابلیت‌های جدید مانند داشبوردهای مدیریتی، مدل‌های اضمحلال، تخصیص رویکردهای نگهداری، نقشه‌های نواری و اخذ گزارش‌های متنوع و تلفیق داده‌ها، امکان دسترسی به یک سیستم داده محور جهت تصمیم گیری‌های مدیریتی را محقق کرده است.
صداقت در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این پروژه برای نخستین بار در کشور درحال انجام است استان سمنان از جایگاه ممتازی در حوزه توسعه سیستم های هوشمند مدیریتی مبتنی بر فناوری برای نگهداری رویه شبکه راهها و اولویت‌بندی طرح‌ها و پروژه‌های نگهداری رویه راههای غیرشریانی برخوردار خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.