| کد خبر: 247124 |

۸۰۰ کیلومتر جاده عشایری در کهگیلویه بازگشایی شد

رئیس اداره امور عشایر کهگیلویه گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری ۸۰۰کیلومتر جاده عشایری در این شهرستان بازگشایی شد.

تین نیوز

رئیس اداره امور عشایر کهگیلویه گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری ۸۰۰کیلومتر جاده عشایری در این شهرستان بازگشایی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، فریدون پاکباز  اظهار داشت: بازگشایی جاده های عشایری بصورت سالانه در دستور کار امور عشایر است.

وی با اشاره به وجود یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر راه عشایری در این شهرستان گفت: به طور میانگین سالانه ۸۰۰ کیلومتر از راه‌های ارتباطی عشایر شهرستان بازگشایی، ترمیم و یا ساخته می شود.

پاکباز تصریح کرد: در این شهرستان پنج هزار خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر ۲۵ هزار نفر زندگی می کنند وی اظهار کرد: این تعداد خانوار در مناطق مختلف ییلاقی و قشلاقی به تولید و پرورش بیش از ۶۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین مشغول هستند.

پاکباز افزود: عشایر ۲۵ درصد از گوشت،مواد لبنی و پروتئینی و ۳۵ درصد از صنایع دستی مورد نیاز جامعه را تولید می کنند که خدمات رسانی به این قشر مولد از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی خدمات ارائه شده به عشایر را شامل تامین و توزیع آرد ، توزیع نفت، آبرسانی سیار، تامین نهاده‌های دامی از قبیل جو و کنسانتره، ساخت مخازن ذخیره آب برای آب شرب و کشاورزی، و بازگشایی جاده‌های ارتباطی اعلام کرد. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.