| کد خبر: 247020 |

10 فروند ATR برجامی زمین گیر است

سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: همه پروازهای هما در ایام غیر از اربعین در مسیر عراق چارتری است اما از 18 تا 31 شهریور بلیت اربعین را با نرخ مصوب 6 میلیون تومان عرضه کردیم.

تین نیوز

سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: همه پروازهای هما در ایام غیر از اربعین در مسیر عراق چارتری است اما از 18 تا 31 شهریور بلیت اربعین را با نرخ مصوب 6 میلیون تومان عرضه کردیم.

به گزارش تین نیوز، شمس الدین فرزادی پور در تشریح فعالیت های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در پروازهای اربعین اظهار داشت: برای ایام اربعین هما 198 پرواز برنامه ریزی کرد که 84 پرواز تاکنون انجام شده است و 114 پرواز در روزهای آتی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: 43570 صندلی پروازی ظرفیت سازی شده است از این تعداد 18 هزار و 210 صندلی فروخته شده است و 25 هزار و 360 صندلی باقی مانده است.

سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران افزود: کل صندلی قطعی فروخته شده 26194 صندلی فروخته شده و 800 صندلی رزرو شده است.

فرزادی پور تصریح کرد: 21 هزار بلیت به صورت دستی صادر کرده ایم که در 2 دفتر هما انجام شد این کار برای ما سخت بود اما نخواستیم زائر اباعبدالله دچار مشکل در تهیه بلیت شود.

وی اضافه کرد: تلاش کردیم بلیت با نرخ غیر مصوب به دست مصرف کننده نرسد بنابراین فروش اینترنتی، حضوری و گروهی راه اندازی کردیم.

سرپرست هما ادامه داد: 21 هزار صندلی به صورت مستقیم در مجموع گروهی و انفرادی و 4 هزار صندلی توسط سایت هما در قالب رفت و برگشت فروخته شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره هواپیماهای برجامی atr و زمین گیری آنها گفت: کمپانی atr از سال 97 به ما خدمات نداد و در حال حاضر 10 فروند هواپیمای ATR زمین گیر است.

فرزادی پور اظهار داشت: atr ها را کنار نمی گذاریم و شاید در چند ماه آینده چند فروند آن را فعال کنیم.

وی اضافه کرد: اولویت ما فعال سازی خطوط هوایی است حال شاید اولویت سنجی کنیم و ترجیح این باشد atr ها فعلا برای مدت کوتاهی فعال نشود و هزینه های جای دیگر انجام شود.

سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سؤال دیگر فارس درباره تسهیلات 330 میلیون دلاری صندوق توسعه برای خرید هواپیماهای برجامی و پرداخت اقساط توسط هما گفت: اقساط صندوق توسعه ملی در مرحله تعیین تکلیف است.

وی با اشاره به برنامه هما برای راه اندازی خطوط پروازی جدید اظهار کرد: مسیر تهران-میلان را به 2 پرواز در هفته افزایش داداه ایم، مسیر تهران به مونیخ از 3 مهر آغاز می شود و در مسیر رم هم پروازها افزایش می یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.