| کد خبر: 246963 |

خیزش گردو خاک در شرق، جنوب و جنوب غرب کشور

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش پراکنده و گاهی رگبار و رعدو برق برای برخی استان های شمالی کشور از خیزش گردوخاک در نوار شرقی و تداوم آن در جنوب غرب کشور خبر داد.

تین نیوز

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش پراکنده و گاهی رگبار و رعدو برق برای برخی استان های شمالی کشور از خیزش گردوخاک در نوار شرقی و تداوم آن در جنوب غرب کشور خبر داد.

به گزارش تین نیوز، کبری رفیعی در مورد آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار کرد: در برخی از ساعت ها امروز و فردا در ارتفاعات مازندران، گیلان و مناطقی از کرمان، جنوب یزد، شرق فارس، شمال هرمزگان بارش های پراکنده همراه با رگبار و رعدوبرق پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: طی سه روز آینده در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل دمای هوا به طور نسبی افزایش می یابد و مجددا از بعدازظهر روز چهارشنبه تا روز جمعه با توجه به شمالی شدن جریانات بر روی سواحل دریای خزر، نفوذ هوای خنک را به این مناطق خواهیم داشت که این شرایط در استان های اردبیل، گیلان و به تدریج مازندران، گلستان، خراسان شمالی سبب بارش خواهد شد و کاهش محسوس دما در این مناطق را شاهد هستیم.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در شرق کشور به ویژه منطقه زابل و جنوب غرب وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک مورد انتظار است.

رفیعی ادامه داد: از روز سه شنبه تا پنجشنبه هفته جاری شرایط برای تشکیل گردوخاک بر روی کشور عراق فراهم است که انتقال آن به شهرهای غربی و جنوب غربی پیش بینی می شود  و سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در این مناطق خواهد شد.

وی اعلام کرد که امروز دریای خزر مواج و متلاطم است.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری پیش بینی می شود و در فیروزکوه در ساعات بعدازظهر بارش رخ خواهد داد؛ همچنین بیشنیه دمای پایتخت امروز به ۳۱ درجه بالای صفر و کمیته دما ۲۱ درجه بالای صفر خواهد رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.