| کد خبر: 246940 |

احداث پروژه مترو با بودجه شهرداری قابل اجرا نیست

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به دلیل تورم سنگین، احداث پروژه مترو با بودجه شهرداری قابل اجرا نیست، لذا از دولت و وزارت کشور درخواست می شود در بودجه سال آینده سهم خود در این پروژه را افزایش دهند؛ مترو بهترین مصداق حمل ونقل پاک است.

تین نیوز

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به دلیل تورم سنگین، احداث پروژه مترو با بودجه شهرداری قابل اجرا نیست، لذا از دولت و وزارت کشور درخواست می شود در بودجه سال آینده سهم خود در این پروژه را افزایش دهند؛ مترو بهترین مصداق حمل ونقل پاک است.

به گزارش تین نیوز،  عباس حاج رسولی ها در نطق میان دستور پنجاه وپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تشکر از وزارت کشور و ستاد اربعین برای برپایی بزرگداشت مراسم اربعین، اظهار کرد: امام خمینی (ره) در بیانات خود انقلاب کشور را ریشه در عاشورا دانسته و فرموده است: «اربعین نیز ادامه جریان عاشورا است، این حرکت مذهبی و سیاسی در دنیا ثبت می شود که قابل تقدیر است.»

وی با بیان اینکه آیت الله ناصری حق بزرگی بر گردن شهر اصفهان دارد، گفت: زمانی که خدمت مرحوم آیت الله ناصری و مرحوم پرورش می رسیدیم تنها نصیحت آنها خدمت کردن به مردم بود و این واقعیتی است که شهرداری باید هم و غم خود را برای خدمت به مردم بگذارد؛ این خدمت در بخش های مختلف شهر همچون شهرسازی، شهر هوشمند، نظافت شهر و نگهداری فضای سبز می تواند تبلور یابد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه مهر و سال تحصیلی جدید ادامه داد: یکی از دغدغه های مدیریت شهری برای سال تحصیلی جدید کمبود اتوبوس بود، در این راستا با اقدامات انجام شده در مهرماه یک هزار اتوبوس در شهر فعال می شود که اگر این مهم تحقق نمی یافت، دچار بحران می شدیم.

وی با بیان اینکه امکان سفر آموزشی با حداقل هزینه برای دانش آموزان و معلمان با افزایش تعداد اتوبوس ها در مهرماه فراهم شده است، خاطرنشان کرد: با مقایسه میزان هوای پاک، سالم و ناسالم در سال های ۱۳۹۲ و ۱۴۰۰ می بینیم که شرایط آلودگی هوا نامناسب تر شده است، علت آن نیز استفاده از سوخت مازوت توسط نیروگاه است، البته ۳۰ درصد آلودگی هوا نیز به حمل ونقل بازمی گردد.

حاج رسولی ها اظهار کرد: طی سه سال اخیر ناوگان تاکسیرانی نوسازی نشده است، در این راستا از شهرداری درخواست می شود که با وزارت کشور در خصوص نوسازی ناوگان رایزنی کند، چراکه این مهم در کاهش آلودگی هوا نقش قابل توجهی دارد.

وی با اشاره به ریزگردها که منشأ آن تالاب گاوخونی است، افزود: حقابه تالاب گاوخونی داده نشده است؛ در این راستا از سازمان محیط زیست درخواست می کنیم که این حق را احیا کند تا از شکل گیری ریزگردها جلوگیری شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به احداث خط دوم مترو، گفت: به دلیل تورم سنگین موجود توان احداث پروژه مترو را نداریم، چرا که این کار با بودجه شهرداری قابل اجرا نیست، از این رو از دولت و وزارت کشور درخواست می شود، در بودجه سال آینده سهم خود را در این پروژه افزایش دهند؛ مترو بهترین مصداق حمل ونقل پاک است و با این شرایط آلودگی باید خطوط آن سریع تر تکمیل شود و به بهره برداری برسد.

وی تاکید کرد: زمانی که خط دوم مترو راه بیفتد، ارزش خط یک نیز مشخص می شود در واقع راندمان این خط که اکنون ۳۰ درصد است به ۸۰ درصد افزایش می یابد.

حاج رسولی ها خاطرنشان کرد: خط سوم مترو نیز در این دوره کلنگ زنی شود، با توجه به اینکه مسیر این خط از فلاورجان می گذرد فولاد مبارکه به عنوان سرمایه گذاری اجتماعی برای اجرای این خط ورود کند و خط سوم را به عنوان یک یادگاری از خود بر جای بگذارد.

وی با تاکید بر اینکه پالایشگاه نیز برای ادامه خط یک مترو مدیریت شهری را یاری کند، گفت: در توان شهروندان نیست که با مالیات و ارزش افزوده، متروی شهر را بسازند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری ایمنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.