| کد خبر: 246933 |

پروژه اتصال ریلی خرم آباد تا اندیمشک باید آغاز و اجرا شود

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه چشم انداز آینده پروژه راه آهن لرستان را باید به نحوی ببینیم که تا اندیمشک حتماً اجرا شود، گفت: مجلس در این راستا آمادگی لازم را دارد.

تین نیوز

 سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه چشم انداز آینده پروژه راه آهن لرستان را باید به نحوی ببینیم که تا اندیمشک حتماً اجرا شود، گفت: مجلس در این راستا آمادگی لازم را دارد.

به گزارش تین نیوز،  سید نظام الدین موسوی امروز یکشنبه در مراسم آغاز به کار پروژه ریلی دورود- خرم آباد با بیان اینکه مایه تأسف بود که از سال ۹۷ به بعد یک پروژه ای که امیدی را در بین مردم احیا کرده بود و می توانست زمینه های ارتباط ریلی را ایجاد کند متوقف مانده بود؛ اظهار داشت: در بدو شکل گیری دولت جدید و در صحبت با استاندار لرستان در جلساتی که داشتیم و در صحبت و جلسات با نماینده ولی فقیه در استان، یکی از دغدغه های اصلی و ابر پروژه های استان احیا و پیشرفت پروژه خط آهن دورود- خرم آباد و سپس به پلدختر و اندیمشک بود.

وی با بیان اینکه مشکلات عدیده ای در حوزه های فنی و مالی این پروژه وجود داشت، تا جایی که به تعبیر استاندار واقعاً فضا، فضای ناامیدی بود و بسیاری تصورشان این بود که با توجه به رقم های کلان مورد نیاز، این پروژه باید به بوته فراموشی سپرده شود؛ تصریح کرد: با همت عزیزان و جلسات مکرری که شاهد بودیم، پروژه احیا شد و به ویژه با توجه به سفر استانی دولت و تاکید ویژه رئیس جمهور بر احیای پروژه، این پروژه ریلی در دستور کار مجدد قرار گرفت.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مسئولان وزارت راه و به ویژه آقای خادمی معاون وزیر راه متعصبانه این پروژه را دنبال می کردند و آن را جزو پروژه های اصلی کشور طراحی کردند.

موسوی با اشاره به اینکه نتیجه نهایی این شد که به لحاظ مالی مشکلات رفع شد، قرارگاه مجدداً پیگیری کردند و به میدان آمدند، اظهار داشت: از امروز که آغاز پروژه است چشم انداز آینده را باید به نحوی ببینیم که تا اندیمشک حتماً اجرا شود؛ در مجلس این آمادگی را داریم و بارها عرض کرده ایم عنایت ویژه ای به این مقوله در مجلس خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه فقط محلی نیست، افزود: لرستان علاوه بر حقوقی که بر گردن نظام و انقلاب دارد به واسطه نقش آفرینی در دفاع مقدس، به لحاظ موقعیت جغرافیایی هم نقطه اتصال کریدورهای جنوب به شمال و شرق به غرب است؛ امروز نقطه اتصال این کریدورهای ریلی و بزرگراهی در لرستان است و می تواند شرق و غرب و جنوب و شمال را پیوند دهد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از خرم آباد مقوله خط راه آهن پلدختر و اندیمشک هم باید نهایی و شروع شود تا این مسیر به عنوان کریدور اصلی جنوب به شمال مورد استفاده قرار بگیرد و ترانزیت بارهای اساسی بنادر جنوبی از این مسیر انجام شود و جمعیت استان از این پروژه بهره بگیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.