| کد خبر: 246895 |

◄ درخواست تجدید نظر در خصوص اجرای پروژه جاده جاجرم - میامی

جمعی از مردم شهرستان گرمه طی نامه ای به رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی، خواستار تجدید نظر در خصوص اجرای پروژه جاده جاجرم - میامی شدند و در این باره کارزاری به راه انداختند.

تین نیوز

جمعی از مردم شهرستان گرمه طی نامه ای به رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی، خواستار تجدید نظر در خصوص اجرای پروژه جاده جاجرم - میامی شدند و در این باره کارزاری به راه انداختند. متن نامه به شرح زیر می باشد:

 

جناب آقای دکتر رئیسی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
جناب آقای دکتر قالیباف
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام
احتراماً طی استدلال‌های ذیل نظر حضرتعالی را نسبت به اجرای پروژه به‌ظاهر ملی جاجرم به میامی معروف به جاده زیر کوه، جلب می‌کنیم که اهالی یک شهرستان به آن معترض هستند، و یک تصمیم درست و منطقی از سوی دولت محترم موردانتظار است تا بر اساس آن از چهره این شهرستان محرومیت‌زدایی شود.
۱) از این پروژه به‌عنوان طرح ملی نام برده می‌شود که متأسفانه ظاهراً با تعریف طرح ملی منافات بسیاری دارد و تا الان برای اهالی شهرستان گرمه (شهرهای درق و ایور و گرمه و دو روستا و بیش از ۱۳ آبادی) مشخص نیست که آیا واقعاً چنین پروژه‌ای طرح ملی است که افراد ذینفع از این نام سوءاستفاده می‌کنند و اجازه ورود به باز شدن موضوع جهت کارشناسی و بررسی های اصولی و دقیق را نمی‌دهند.
۲) با توجه به مستندات موجود از جمله تصاویر ماهواره‌ای و اندازه‌گیری مسیرهای دوگانه فعلی، مشخص است که مسیر زیر کوه ( جاده جاجرم_میامی ) فقط ۳۰ کیلومتر مسیر را نزدیک‌تر می‌کند نه چهل کیلومتر (در بین مردم کاهش ۴۰ کیلومتری را مطرح کرده‌اند) که این مطلب جهت تصمیمات فنی و طرح توجیهی مورد سوءاستفاده قرار گرفته است.
۳) با توجه به مستندات ذکرشده، درست است که طرح جدید (جاده جاجرم_میامی) در مقایسه با مسیر موجود که قبلاً احداث گردیده (شهرستان گرمه، ایور، درق به میامی) و سال‌هاست مورد بهره‌برداری می‌باشد، مسافت ۳۰ کیلومتر را کاهش می‌دهد، اما چنانچه دقیق‌تر و کارشناسی‌تر به جاده موجود توجه شود، به راحتی می‌توان با اصلاح، همان مسیر موجود را تکمیل نمود، که درصورت تکمیل آن ۲۰ کیلومتر مسافت نسبت به آنچه موجود هست (جاده گرمه_میامی) کاهش مسافت خواهیم داشت.
۴) مسیر پیشنهادی جهت اصلاح مسیر موجود از شهرهای گرمه، ایور و درق تا روستای اسلام آباد همان جاده آسفالته موجود هست که تعریض این جاده درحال اجراست و لازم است از روستای اسلام آباد تا اتصال به جاده سنگ سوراخ به میامی(اصطلاحاً به گویش محلی مسیر شخ پایین)، جاده جدید احداث شود، در صورت این اقدام کاهش مسافت ۲۰ کیلومتری خواهیم داشت که در مقایسه با طرح جدید، ۱۰ کیلومتر تفاوت مسافت دارد.
۵) جهت اصلاح و تکمیل مسیرم وجود یعنی طرح پیشنهادی ما (شهرستان گرمه_میامی)، هزینه‌ها به مراتب کمتر از طرح (جاجرم_میامی) می‌باشد و اصلاً قابل مقایسه نیستند، چرا با وجود این پیشنهاد و اجرایی بودن اصلاح مسیر، بایدهزینه بسیار سنگین به بدنه دولت وارد نمود؟
۶) از لحاظ اقتصاد مهندسی با مقایسه طرح توجیهی این دو مسیر، تفاوت هزینه‌های سنگین بین آنها اشکارخواهد شد، جهت اجرای مسیر (جاجرم_میامی) با توجه به دامنه شنی کوه و آب راه‌های بسیار زیاد، احداث پل‌های زیادی و همینطور زیرسازی‌ها و آسفالت و ابنیه فنی این مسیر پرهزینه خواهد بود، ضمن اینکه در امتداد این مسیر هیچ شهر، روستا و آبادی وجود ندارد و بیابان خالی هست، در صورتیکه با تکمیل مسیر موجود (گرمه_میامی)، مسافت زیادی از مسیر آسفالته می‌باشد و هزینه به مراتب کمتری نسبت به مسیر دوم دارد که از لحاظ هزینه قابل مقایسه نیستند، ضمن اینکه این مسیر شامل سه شهر و دو روستا و ۱۳ آبادی است.
۷) در طرح‌های ملی به اصل محرومیت‌زدایی و جهت تکمیل یا اجرای پروژه‌های عمرانی و راهسازی به اصل تحت پوشش قرارگرفتن هرچه بیشتر شهرها، روستاها و آبادی‌ها توجه ویژه‌ای می‌شود، اما در این طرح (جاجرم_میامی) به هیچکدام از این اصول توجه نشده است.
۸) با اجرایی شدن مسیر پیشنهادی (گرمه_میامی) علاوه بر مزایای شمرده‌شده و رفع دغدغه مردمان این دیار، گشایش مسیری جدید به عنوان بای پس جاده جنگل گلستان (که تجربه‌های تلخ سیل را دارد) به استان گلستان را نیز شاهد خواهیم بود.
۹) با اجرای طرح (مسیر جاجرم_میامی) شهرستان گرمه (منطقه ویژه اقتصادی شهرستان،شهرها،روستاها و آبادی‌ها) به شدت منزوی و در محرومیت خواهند ماند، که البته این تصمیم غلط در دولت‌های قبلی گرفته شده و انتظار می‌رود، دولت انقلابی با شعار ایران من به خواسته مردمان این شهرستان توجه کرده و هنوز که هزینه‌های سنگین جهت اجرای آن نشده، اقدامی عاجل نماید تا ضمن جلوگیری از هزینه‌های سنگین، این شهرستان با منطقه ویژه اقتصادی‌اش، محصولات کشاورزی که یکی از قطب‌های تولیدات کشاورزی استان می‌باشد و نیز کامیون‌داران زیاد این شهرستان (به لحاظ تعداد بیش از ۳۰ درصد کامیون‌داران کل استان در این شهرستان هستند که در چرخه حمل و نقل کشوری بسیار مهم هستند)، به انزوا نرفته و رونق داشته باشند و دعای خیر مردمان مظلوم، محروم و ولایتمدار این شهرستان همراه تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران کشور عزیزمان ایران باشد.
فلذا از حضرتعالی درخواست می‌شود در خصوص موارد ذکرشده دستورات لازم را در جهت بازنگری، بررسی و کارشناسی دقیق‌تر مبذول فرمایند.

با تقدیم صمیمانه ترین احترامات

برای پیوستن به این کارزار روی لینک زیر کلیک کنید:
https://www.karzar.net/48424

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.