| کد خبر: 246875 |

سهم حمل ونقل شهری در آلودگی هوای اصفهان چقدر است؟

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه آلودگی هوا ناظر بر موضوعات مختلف است، گفت: بر اساس پژوهش های مختلف سهم حمل ونقل شهری در آلودگی هوای شهر اصفهان بین ۲۰ تا ۳۰ درصد برآورد شده است.

تین نیوز

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه آلودگی هوا ناظر بر موضوعات مختلف است، گفت: بر اساس پژوهش های مختلف سهم حمل ونقل شهری در آلودگی هوای شهر اصفهان بین ۲۰ تا ۳۰ درصد برآورد شده است.

به گزارش تین نیوز، علی صالحی با اشاره به مزایای میدل باس ها نسبت به دیگر اتوبوس ها، اظهار کرد: به روز بودن خدمات، سرعت تردد، استفاده از سوخت استاندارد، اثر مثبت بر ترافیک شهر، قیمت مناسب و سرویس دهی به مناطقی که تاکنون در آن ها از اتوبوس استفاده نمی شده، از مزایای این اتوبوس های جدید است که آن ها را از دیگر وسایل متمایز می کند، اما از نظر انجام مأموریتی تفاوتی با سایر اتوبوس ها ندارد و به همان میزان ارائه خدمات خواهد داشت.

وی ادامه داد: آلودگی هوا ناظر بر موضوعات مختلفی است که شاید همچنان برای برخی از فاکتورهای آن از سوی سایر دستگاه های متولی، اقدامی انجام نگرفته است، اما در پژوهش های مختلف سهم حمل ونقل شهری در آلودگی هوای شهر اصفهان بین ۲۰ تا ۳۰ درصد برآورد شده است؛ همچنین بخشی از این ۲۰ تا ۳۰ درصد مربوط به حمل ونقل عمومی است و به طور قطع نوسازی و بهسازی ناوگان حمل ونقل شهری در اصلاح شاخص های آلودگی هوا اثرگذار است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اقدامات مدیریت شهری جهت نوسازی ناوگان حمل ونقل شهری، تصریح کرد: تاکنون ۱۷۳ اتوبوس ۱۲ متری با مشارکت دولت خریداری شده است که طی سال جاری به مرور به ناوگان حمل ونقل عمومی اضافه می شود، همچنین در کنار ۱۰۰ اتوبوس ۸.۵ متری، شهرداری در حال مذاکره برای بررسی امکان خرید ۱۰۰ اتوبوس دیگر است تا نهایت تلاش برای نوسازی ناوگان حمل ونقل شهری انجام گیرد.

وی در خصوص لزوم بهره گیری از دانش بنیان ها در کنترل و رفع ترافیک شهری، اضافه کرد: در این راستا اقداماتی برای بازسازی حداقل حدود ۲۰۰ دستگاه از اتوبوس های موجود در حال انجام است. آغاز به کار سامانه های هوشمند ناوبری اتوبوس برای استفاده بهتر و هدفمند مردم از اتوبوس ها، توسعه دو خط BRT، استفاده از محصولات دانش بنیان در حوزه ترافیک و تلاش برای استفاده از روش های مختلف جهت اصلاح فرهنگ ترافیکی شهر از دیگر اقدامات برای کاهش معضلات این حوزه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری ایمنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • صادق 0 0

    نمیدونیم باید بخندیم یا گریه کنیم ،نوسازی ناوگان عمومی بیرون شهری تمام شد حالا امدیم سراغ اتوبوس