| کد خبر: 246873 |

توسعه ترانزیتی بروجن در نیمه راه

بهره برداری از فاز یک تقاطع غیرهمسطح ۲۰ بهمن انجام شد تا یکی از مسیرهای مهم بروجن به سرانجام برسد، اما این شهر هنوز از نظر دسترسی نیازمند اجرای طرح های جدید است.

تین نیوز

بهره برداری از فاز یک تقاطع غیرهمسطح ۲۰ بهمن انجام شد تا یکی از مسیرهای مهم بروجن به سرانجام برسد، اما این شهر هنوز از نظر دسترسی نیازمند اجرای طرح های جدید است.

به گزارش تین نیوز، توسعه اقتصادی هر منطقه براساس ظرفیت های مختلفی انجام می شود، یکی از مهم ترین آن ها زیرساخت های ارتباطی و حمل ونقل جاده ای است. در بسیاری استان ها بیش از ۹۰ درصد جابه جایی کالاها از طریق ناوگان حمل ونقل جاده ای انجام می شود و موقعیت جغرافیایی ویژه هر شهر قابلیت های اقتصادی زیادی هم برای پویایی اقتصاد شهر و هم برای بازرگانی ملی دارد.

از میان شاخص های توسعه اقتصاد، تزانزیت جاده ای ، مؤلفه ایجاد اشتغال بیشتری را به خود اختصاص داده است؛ بنابراین اهمیت توجه به این موضوع و اتصال جاده های شهر بروجن به دیگر جاده ها بسیار ضروری است.

شهرستان بروجن در مسیر ترانزیتی شمال و جنوب کشور قرار دارد که دارای جاده های بسیاری است. این شهر شاهراه حیاتی استان های غرب کشور و استان های شمالی به طرف جنوب است و هر مسافری بخواهد گزینه ای برای نزدیک شدن انتخاب کند، بروجن را انتخاب خواهد کرد، پس از آن لردگان قرار دارد که ابتدای این شهر دوشاخه می شود، یک شاخه به سمت کوهستان و شاخه دیگر به سمت یاسوج و بندر بوشهر است. فاصله بروجن تا یاسوج ۲۵۰ کیلومتر است و پس از آن حدود ۴۰۰ کیلومتر تا اهواز راه است.

شهرستان بروجن به دلیل موقعیت جغرافیایی بار ترافیکی سنگینی را تحمل می کند؛ بنابراین مدیران شهر درخواست کردند محور اصلی منتهی به این شهر جزو جاده هایی باشد که به طور مرکزی تحت نظارت وزارت راه و ترابری است.

از نظر تردد ترانزیتی و وضعیت ترافیکی، شهرستان بروجن بسیار مهم و بیانگر اهمیت توسعه در جاده ها است، به علاوه توجه به جاده های شهری به ویژه جاده های منتهی به مراکز درمانی ضروری است. در نهایت و پس از پیگیری های فراوان بهره برداری از فاز یک تقاطع غیرهمسطح ۲۰ بهمن (مسیر دسترسی به بیمارستان ولیعصر (عج) در سال جاری به همت شهرداری بروجن انجام شد تا یکی از جاده های این شهر تا حدودی به سرانجام برسد و بیماران، به ویژه آنانی که بدحال هستند و زمان مهمترین عامل برای زنده ماندنشان است، برای رفتن به بیمارستان دغدغه کمتری داشته باشند.

۴۰ درصد از بزرگراه های استان چهارمحال و بختیاری در شهرستان بروجن واقع شده است و این نشان از توجه ویژه به ایمنی این شهرستان از نظر تردد دارد، اما ۳۳ درصد از تصادفات برون شهری در شهرستان بروجن رخ می دهد که بعضی از این جاده ها مربوط به شهر بروجن است. فوتی های سالیانه مربوط به تصادفات جاده ای از بروجن خانواده هایی را عزادار می کند، اما مشکل تنها این جاده نیست بلکه کمربند شمالی شهر بروجن هنوز به بهره برداری نرسیده است. لازم است مسیر اصلی بروجن - لردگان - خوزستان هرچه سریع تر به بهره برداری برسد، اما با وجود تحریم ها پیمانکاران برای تأمین تجهیزات و اعتبارات با مشکل مواجه هستند.

بهره برداری از فاز نخست تقاطع غیرهمسطح ۲۰ بهمن

حمزه علی ولیان، شهردار شهر بروجن اظهار می کند: بازگشایی تقاطع غیرهمسطح ۲۰ بهمن، مسیرهای دسترسی به بیمارستان جدید حضرت ولیعصر (عج) و مجموعه ورزشی بین المللی تارتان را برقرار کرد.

وی اضافه می کند: عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح ۲۰ بهمن بروجن از اردیبهشت ماه سال گذشته آغاز شد و با بهره برداری از مرحله نخست آن در مجموع ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ این تقاطع غیرهمسطح ۵۵ متر عرشه، ۱۷ متر عرض، دو کنارگذر و شش رمپ و لوپ دارد.

ولیان تصریح می کند: برای اجرای این طرح براساس فهرست بهای سال گذشته ۳۹۰ میلیارد ریال و براساس فهرست بهای امسال ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است؛ تکمیل و بهره برداری کامل از تقاطع غیرهمسطح ۲۰ بهمن بروجن به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.

شهرستان بروجن دارای عقب ماندگی است

حجت الاسلام والمسلمین امیرقلی جعفری، نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار می کند: کار پل دسترسی به بیمارستان ولی عصر (ع) بروجن و مجموعه های ورزشی در کنار آن طبق زمان بندی انجام شد، اگرچه هنوز قسمت هایی از آن باقی مانده است اما با اهتمام شهرداری، پیمانکار و تمامی کارکنان، امروز شاهد بهره برداری از یکی از بهترین طرح های درون شهری شهرستان بروجن هستیم.

وی خاطرنشان می کند: در سفر رئیس جمهور برای مسیر دسترسی به بیمارستان ولی عصر (عج)، ۲۴ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که شهرداری با آمادگی کامل در این زمینه فعالیت کرد و امید است با اعتباری که در نظر گرفته شده است مردم هر چه زودتر شاهد اتمام این پروژه باشند.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی، می گوید: اقدام شهرداری در این زمینه بسیار مثبت بود و خیلی خوب از پس این پروژه بزرگ برآمد، امروز با بهره برداری این پل، شهرداری بروجن نشان داد که از قابلیت و توان مهندسی برخوردار است و این حرکت قابل تشکر است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه های مختلف، شهرستان بروجن دارای عقب ماندگی است، ادامه می دهد: تنها راه خروج از این عقب ماندگی استفاده از ظرفیت های این شهرستان است، جوانان بروجن نخبه هستند و ظرفیت های ویژه ای دارند که باید بتوان از این ظرفیت ها استفاده کرد.

حجت الاسلام جعفری تاکید می کند: در واقع به شهرداری بروجن میدان داده شد و شهرداری هم با استفاده از ظرفیت مهندسین بروجن این پل را به ثمر رساند که باید با آن توجه شود، یکی از پروژه های مهم شهرستان جاده ترانزیتی است که حدود ۴۰ هزار تردد در آن انجام می گیرد و نرخ حوادث آن بالا بوده، انتظار است این پروژه هرچه زودتر به اتمام برسد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری ایمنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.