| کد خبر: 246869 |

سبک سازی هزینه قطار سریع السیر در دستور کار وزارت راه و سازمان برنامه

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی از مذاکره با طرف چینی برای تمدید ال سی و تکمیل پروژه قطار سریع السیر خبر داد و گفت: بخشی از پیشرفت فیزیکی مربوط به تأمین زیرساخت هایی مانند خرید قطار، ریل، سیگنالینگ و تجهیزات الکترونیکی و بخش دیگر شامل عملیات اجرایی است که پیشرفت فیزیکی زیرسازی به ۷۰ درصد می رسد.

تین نیوز

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی از مذاکره با طرف چینی برای تمدید ال سی و تکمیل پروژه قطار سریع السیر خبر داد و گفت: بخشی از پیشرفت فیزیکی مربوط به تأمین زیرساخت هایی مانند خرید قطار، ریل، سیگنالینگ و تجهیزات الکترونیکی و بخش دیگر شامل عملیات اجرایی است که پیشرفت فیزیکی زیرسازی به ۷۰ درصد می رسد.

به گزارش تین نیوز، مهدی طغیانی در خصوص قطار سریع السیر اصفهان تهران اظهار کرد: جلسه تأمین مالی پروژه قطار سریع السیر برای بررسی موضوعاتی مانند بازگشایی ال سی، هفته گذشته و با حضور استانداران اصفهان و قم، معاونان عمرانی و نمایندگان مجلس دو استان، مدیرعامل شرکت ساخت، معاون عمرانی قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) و کارشناسان بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

وی با اشاره به تصمیمات این جلسه افزود: بانک مرکزی موظف شد که مذاکرات خود را با طرف چینی برای تمدید قرارداد ادامه دهد که این مذاکرات اکنون از طریق معاون وزیر امور خارجه و مدیر کل بین الملل بانک مرکزی در حال انجام است.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی سبک سازی و حداکثر صرفه جویی در اجرا را از دیگر تصمیمات گرفته شده برای ادامه اجرای پروژه دانست و یادآور شد: وزارت راه و سازمان برنامه و بودجه باید در زمینه بازنگری در رقم کنونی بودجه پروژه قطار سریع السیر که مصوبه شورای اقتصاد است به جمع بندی برسند و تا اواخر شهریور و اوایل مهرماه جمع بندی اعتبار در بانک مرکزی انجام شود.

وی رقم ال سی این پروژه را ۱۳.۶ میلیارد یوآن برشمرد و افزود: تاکنون چهار میلیارد یوآن از این اعتبار هزینه شده است اما برآورد نهایی این پروژه به حدود ۳۳ میلیارد یوآن به جز هزینه های کارفرمایی، بیمه و مالیات می رسد.

پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی زیرسازی مسیر

طغیانی درباره درصد پیشرفت این پروژه خاطرنشان کرد: درصد پیشرفت پروژه نسبت به کل آن زیاد نیست اما بخشی از پیشرفت فیزیکی مربوط به تأمین زیرساخت هایی مانند خرید قطار، ریل، سیگنالینگ و تجهیزات الکترونیکی و بخش دیگر شامل عملیات اجرایی و عمرانی می شود که پیشرفت این بخش قابل قبول بوده و ۷۰ درصد زیرسازی مسیر قم تا اصفهان تکمیل شده است.

وی این مسیر تکمیل شده را آماده روسازی و ریل گذاری دانست و ادامه داد: در صورتی که ۳۰ درصد باقی مانده مسیر نیز تکمیل و تجهیزاتی مانند قطار و سیگنالینگ نیز خریداری شود این امکان وجود دارد که پروژه برای ساخت مسیر قم تا تهران متوقف نشود بلکه شروع مسیر حرکت از دو خط برقی تهران صورت گیرد، از قم تا اصفهان روی خط جدید مسیر ادامه یابد و در آینده قسمت قم تا تهران نیز تکمیل شود.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رایزنی های انجام شده برای تأمین اعتبار این پروژه گفت: معاون پارلمانی وزیر خارجه که برای انجام بعضی مذاکرات به چین سفر کرده است، موضوع همکاری چین برای تمدید ال سی قطار سریع السیر را نیز پیگیری می کند اما از آنجا که این اعتبار ۱۳.۶ میلیارد یوآنی برای تکمیل پروژه کافی نیست، مذاکرات تمدید ال سی و تکمیل پروژه به طور همزمان در حال انجام است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری ایمنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • همکار 0 0

    اگه منظورتون از سبک سازی هزینه اینه که مثلا تیکه تهران قم رو از پروژه حذف کنید نکنید این کار رو. آبرو ریزی نکنید. مرغ پخته توی قابلمه هم بهتون میخنده.
    بجای دست و پا زدن و قیچی کردن از سرو ته پروژه ، به اصول مدیریت پروژه تمکین کنید. در مدیریت پروژه ، هم کنترل بودجه هست هم کنترل زمان انجام و هم مدیریت کیفیت و هم مدیریت ذینفعان و چند سر فصل دیگه.