| کد خبر: 246861 |

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در باکو انجام گرفت؛

تاکید ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان بر تکمیل مسیر شمال- جنوب

وزیر راه و شهرسازی کشورمان به همراه معاونان نخست وزیر جمهوری آذربایجان و روسیه در باکو بر تکمیل مسیر شمال و جنوب تاکید کردند.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی کشورمان به همراه معاونان نخست وزیر جمهوری آذربایجان و روسیه در باکو بر تکمیل مسیر شمال و جنوب تاکید کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی کشورمان به همراه معاونان نخست وزیر جمهوری آذربایجان و روسیه سندی را در باکو امضا کردند که در آن بر تکمیل مسیر شمال و جنوب تاکید شده است.

وزیر راه و شهرسازی در این نشست با اشاره به همکاری های مشترک منطقه ای در زمینه حمل و نقل و ارتباطات، گفت: اطمینان داریم اقدامات مشترک در این زمینه رشد و توسعه همه جانبه را برای هر سه کشور اصلی این مسیر فراهم می کند.

وی افزود: متنوع سازی مسیرها و شیوه های حمل و نقل در مسیر مواصلاتی سه کشور با تاکید بر به کارگیری راهکارهای ابتکاری برای توسعه حمل و نقل ترکیبی ، تسهیل در ترددهای مرزی، رفع موانع ظرفیتی، بهره گیری از سازوکارهای دیجیتالی و اسناد الکترونیکی، ایجاد سهولت در صدور ویزا و کاهش یا حذف هزینه های تردد ترانزیتی و ایجاد دبیرخانه دائمی کریدور حمل و نقل بین المللی شمال جنوب با مشارکت همه کشورهای عضو از مهمترین موضوعات مورد گفتگو است.

شاهین مصطفی اف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان هم گفت: همکاری های بین المللی به خصوص در زمینه ارتباطات علاوه بر ایجاد ظرفیت های حمل و نقلی در افزایش روابط کشورها نقش مهمی دارد. جمهوری آذربایجان برای مناسبات با ایران اهمیت زیادی قایل است و این روابط بر تاریخ کهن مردمان دو کشور تکیه کرده است.

الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه هم با تاکید بر لزوم اجرای سریع این طرح، گفت: طبق دستور سران ۳ کشور باید با سرعت کارهای اجرایی آغاز شود. روسیه مصمم به اجرای این طرح مهم بین المللی است و خوشبختانه سه کشور در این زمینه تلاش می کنند الزامات اجرایی شدن آن فراهم شود.

رستم قاسمی همچنین در نشست های جداگانه ای با معاونان نخست وزیر روسیه و جمهوری آذربایجان بر توسعه همه جانبه مناسبات تاکید کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.