| کد خبر: 246850 |

تاکید روسای سازمان هواپیمایی ایران و عراق بر "تسهیل پرواز های اربعین"

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با هدف افزایش پرواز های اربعین و بررسی محدودیت های فرودگاه نجف به کشور عراق سفر کرد؛ در این دیدار، روسای سازمان هواپیمایی ایران و عراق بر تسهیل پرواز های اربعین تاکید کردند.

تین نیوز

​رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با هدف افزایش پروازهای اربعین و بررسی محدودیت های فرودگاه نجف به کشور عراق سفر کرد؛ در این دیدار، روسای سازمان هواپیمایی ایران و عراق بر تسهیل پروازهای اربعین تاکید کردند.

به گزارش تین نیوز، در دیدار محمد محمدی بخش؛ رئیس سازمان هواپیمایی با نائب رئیس سازمان هواپیمایی عراق مسائل مربوط به فعالیت سازمان هواپیمایی عراق و روابط مشترک بین دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار نائب رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: هدف از برگزاری این نشست هماهنگی برای ارتقا خدمات رسانی به زائران اربعین با ساماندهی پروازهای ورودی از ایران به فرودگاه نجف و بغداد است.

وی یادآور شد: نشست های دوره ای بین سازمان هواپیمایی ایران و عراق در راستای هماهنگی فعالیت ها درخصوص حمل و نقل هوایی و سلامت هوانوردی برای خدمت به مسافران بین دو کشور برگزار خواهد شد.

چهارشنبه هفته گذشته معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از ترمینال زیارتی سلام از سفر به کشور عراق برای مذاکره جهت افزایش پروازهای اربعین با توجه به تقاضای سفر زائران ایرانی خبر داده و گفته بود: پیش بینی کرده ایم در بازه زمانی 15 تا 30 شهریور حدود 1000 پرواز اربعین به کشور عراق انجام شود. امروز به ترمینال سلام آمده ایم چون اولین روز پروازهای اربعین است و از نزدیک وضعیت را بررسی کردیم. ورودی، خروجی، پارکینگ ها، جابجایی زائران، گذرنامه، گیت های بازرسی، گیت های کمک بازرسی، چک مسافر و.. را مورد بررسی قرار دادیم.

محمد محمدی بخش افزود: خوشبختانه موضوعات اجرایی در فرودگاه امام قابل قبول است و مردم خدمات ارائه شده را مطلوب ارزیابی کردند و بازخوردهای خوبی دریافت کردیم.

رئیس سازمان هواپیمایی با اعلام اینکه اکثر پروازهای امروز به موقع انجام شد به جز پرواز یک شرکت هواپیمایی، افزود: هواپیمای این شرکت به دلیل نقص فنی تاخیر داشت و قرار شد که برای این پرواز هواپیمای جایگزین در نظر بگیرند که این کار در حال انجام است.

محمدی بخش بیان کرد: از مسافران این پرواز با وعده ناهار پذیرایی به عمل آمد، ضمن این که در هتل اسکان داده شدند.

وی با بیان این که مشکلات و نواقصی در پروازها وجود داشت که در این رابطه به مدیران ایستگاه ها و مدیران اجرایی تذکر لازم داده شد، اضافه کرد: طی بررسی صورت گرفته در حوزه گرانفروشی نیز بخش اعظمی از مردم با قیمت مصوب بلیت پروازهای اربعین را خریداری کرده اند. تعدادی از زائران هم قبل از بازه زمانی اعلام شده بلیت خریده اند.

وی با اشاره به این که امروز همکاران ما در سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان بازرسی در ترمینال سلام حضور داشتند، اظهار کرد: گزارش هایی در رابطه با گرانفروشی دریافت و مقرر شد با ا ینها برخورد قانونی صورت بگیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از رایزنی با عراقی ها برای افزایش پروازهای اربعین خبر داد و گفت: فردا برای همین منظور عازم عراق هستیم، در فرودگاه نجف محدودیت های عملیاتی داریم و افزایش پروازها را بررسی خواهیم کرد.

محمدی بخش با بیان این که به لحاظ ناوگان هوایی محدودیتی برای افزایش پروازها نداریم، افزود: محدودیت فرودگاه نجف را فردا چهارشنبه 16 شهریور تعیین تکلیف کرده و اطلاع رسانی لازم در رابطه با آنرا انجام خواهیم داد.

وی یادآور شد: 15 ایرلاین داخلی پروازهای اربعین را انجام می دهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.