| کد خبر: 246841 |

نشست کارشناسی مسیر بین الملل شمال - جنوب در باکو برگزار شد

مسئولان و کارشناسان بخش حمل و نقل ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه در نشست مشترک سه جانبه برای فعالسازی کریدور شمال - جنوب گرد هم آمدند.

تین نیوز

مسئولان و کارشناسان بخش حمل و نقل ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه در نشست مشترک سه جانبه برای فعالسازی کریدور شمال- جنوب گرد هم آمدند.

به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ؛ مسئولان و کارشناسان بخش حمل و نقل ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه در نشست مشترک سه جانبه برای فعالسازی کریدور شمال- جنوب گرد هم آمدند.

شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: با توجه به اهمیت گذرگاه شمال – جنوب برای حمل و نقل بین المللی، امروز اولین نشست مشترک سه جانبه را برای امسال در باکو برگزار می کنیم و خوشبختانه هر سه کشور علاقمندی خود را برای توسعه این گذرگاه اعلام کرده اند. ­­

وی افزود: با تکمیل این مسیر جابجای ۱۵ میلیون تن کالا به ظرفیت حمل و نقلی افزوده خواهد شد؛ و امیدوار هستیم در این نشست بتوانیم برای تکمیل شبکه ی ریلی رشت آستارا و استفاده از مسیرهای جاده ای به توافق برسیم. ­­

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی کشورمان با اشاره به بستر خوب شبکه ریلی ایران گفت: ایران شبکه ریلی خوبی از بندرعباس تا رشت و در مناطق مختلف دارد و تنها مسیر رشت به آستارا به طول ۱۶۲ کیلومتر حلقه مفقوده آن است که در این نشست هماهنگی لازم برای ایجاد و احداث و اپراتوری انجام می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.