| کد خبر: 246837 |

محافظت از راه آهن تاریخی ایرلند در برابر تغییرات آب وهوایی

اپراتور ملی راه آهن ایرلند قصد دارد با صرف هزینه ای بالغ بر ۲۳۰ میلیون یورو از راه آهن تاریخی خود در برابر تغییرات آب وهوایی محافظت کند.

تین نیوز

اپراتور ملی راه آهن ایرلند قصد دارد با صرف هزینه ای بالغ بر ۲۳۰ میلیون یورو از راه آهن تاریخی خود در برابر تغییرات آب وهوایی محافظت کند.

به گزارش تین نیوز، اپراتور ملی راه آهن ایرلند اعلام کرد که برای محافظت از خط راه آهن تاریخی خود در برابر اثرات ناشی از تغییرات آب وهوایی به ۲۳۰ میلیون یورو بودجه نیاز دارد. این راه آهن در امتداد ساحل شرقی جزیره قرار گرفته و با ۱۶۸ کیلومتر طول، از قلب پایتخت کشور تا پایانه جنوب شرقی شهر کوچک راسلر کشیده شده است. بخش هایی از خط راه آهن دوبلین-راسلر که حدود نیمی از آن مستقیم در کنار دریا قرار دارد، بیش از ۱۵۰ سال پیش ساخته شده و طی سال های متمادی قرار گرفتن در معرض عناصر فرساینده ، با فرسایش خط ساحلی و پایه های بتنی مواجه بوده است.

بخش های آسیب پذیر این خط شامل ۶۰ کیلومتر بین مریون گیتس (Merrion Gates) و ویکلو (Wicklow)، همچنین ۱۷ کیلومتر در پایه های وکسفورد (Wexford) به سمت راسلر (Rosslare) می شود و سایر بخش های آن در دست بررسی قرار دارد. بخشی از ایستگاه های قدیمی تر به ویژه بخش های روبه دریا نیز مشکلات ساختاری شدیدی را نشان می دهند که با وجود مسائل مرتبط با تغییرات آب وهوایی در سال های اخیر این مشکلات عمیق تر شده است.

اپراتور ملی راه آهن ایرلند اعلام کرده است که این بخش های خاص از خط راه آهن دوبلین-راسلر طی هفت سال آینده تقویت و از زیرساخت های آن برای ۵۰ تا ۱۰۰ سال آینده محافظت خواهد شد. برنامه حفاظت از این بخش ها شامل پروژه هایی مانند نصب موج شکن، بهبود وضعیت ساحل و تقویت پوشش خشکی است.

مدیر ارتباطات شرکت ترمیم کننده فاز اول پروژه توضیح داد که ساخت و نگهداری خط راه آهن ساحلی همیشه چالش برانگیز بوده و در طول تاریخ مداخلات حفاظتی زیادی برای زیرساخت های آن صورت گرفته است تا جایی که مسئولان مربوطه در نظر دارند این خط را به طور کامل به داخل مرزهای خشکی کشور انتقال دهند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد که چنین اقدامی یک پروژه زیرساختی عظیم محسوب می شود و نیازمند هزینه ای سنگین خواهد بود، بنابراین اقدامات نوسازی و کاهش اثرات آب وهوایی در کوتاه مدت که حفاظت از آن را برای قرن آینده تضمین می کند، منطقی تر خواهد بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری ایمنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.