| کد خبر: 246831 |

برنامه‌ریزی انجام 1200 پرواز اربعین در فرودگاه امام‌

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: 650 پرواز برنامه‌ای اربعین برای بازه زمانی 15 تا 30 شهریور در فرودگاه امام در نظر گرفته شد، 800 مجوز پرواز فوق‌العاده نیز داریم و جمعا 1400 پرواز اربعین برای ترمینال سلام تقاضا شد که تاکنون 1200 پرواز رفت و برگشت آن را تأیید کرده‌ایم.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: 650 پرواز برنامه‌ای اربعین برای بازه زمانی 15 تا 30 شهریور در فرودگاه امام در نظر گرفته شد، 800 مجوز پرواز فوق‌العاده نیز داریم و جمعا 1400 پرواز اربعین برای ترمینال سلام تقاضا شد که تاکنون 1200 پرواز رفت و برگشت آن را تأیید کرده‌ایم.

‌سعید چلندری  با بیان اینکه پروازهای زیارتی اربعین در قالب طرح اربعین از روز 15 شهریور در ترمینال زیارتی سلام فرودگاه امام خمینی (ره) آغاز شد، اظهار داشت: ترمینال سلام فعالیت خود را از 12 شهریور آغاز کرد و تا بامداد 15 شهریور تعداد 97 پرواز رفت و برگشت اربعین در این ترمینال انجام شد.

 انجام 44 پرواز رفت و برگشت اربعین در ترمینال سلام در روز اول طرح پروازهای اربعین

وی ادامه داد: روز گذشته نیز از ساعت صفر بامداد تا ساعت صفر بامداد روز چهارشنبه ، 44 پرواز شامل 22 پرواز رفت و 22 پرواز برگشت در ترمینال سلام انجام شد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزود: البته یکی از شرکت‌های هواپیمایی (معراج)‌ در یکی از هواپیماهای خود دچار نقص فنی شد که آن پرواز به تأخیر افتاد و تأخیر سلسله‌وار به پروازهای بعدی این شرکت نیز منتقل شد‌، البته تلاش شد هواپیمای جایگزین اختصاص یابد اما چون هواپیمایی که دچار نقص فنی شده بود هواپیمای پهن‌پیکر با ظرفیت بیش از 240 نفر مسافر بود و هواپیمای جایگزین حدود 140 نفر ظرفیت داشت بقیه زوار به هتل فرودگاه منتقل شدند و سپس با چهار ساعت تأخیر اعزام شدند.

ظرفیت 600 خودرو در پارکینگ ترمینال سلام/ هزینه پارکینگ رایگان است

چلندری اضافه کرد:‌ در راستای ارائه خدمات به زوار اربعین اتوبوس رایگان بین ترمینال یک فرودگاه امام خمینی (ره) و ترمینال سلام در نظر گرفته شده است تا اگر زائری به اشتباه به ترمینال یک رفت از طریق این اتوبوس‌ها به ترمینال سلام منتقل شود.

وی اظهار کرد:‌ در ترمینال سلام ظرفیت 600 خودرو داریم که در ایام اربعین به صورت رایگان در اختیار زوار و مشایعت‌کنندگان است؛ همچنین غرفه‌های داخل ترمینال سلام و محوطه در ایام اربعین اجاره نمی‌دهند تا بدین ترتیب اجناس غرفه‌ها با قیمت کم به دست زائران برسد.

راه‌اندازی 15 موکب در ترمینال سلام

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: همچنین 15 موکب در ترمینال سلام راه‌اندازی شده است که 10 موکب در سردر ترمینال و 5 موکب در داخل ترمینال است.

انجام 60 پرواز اربعین امروز در ترمینال سلام

چلندری اظهار کرد: امروز 16 شهریور 60 پرواز رفت و برگشت در ترمینال زیارتی سلام انجام خواهد شد.

برنامه‌ریزی انجام 1200 پرواز اربعین در ترمینال سلام

چلندری افزود: 650 پرواز برنامه‌ای اربعین برای بازه زمانی 15 تا 30 شهریور در فرودگاه امام در نظر گرفته شده است، 800 مجوز پرواز فوق‌العاده نیز داریم و جمعا 1400 پرواز رفت و برگشت اربعین برای ترمینال سلام تقاضا شده است که ما تا کنون 1200 پرواز رفت و برگشت آن را تأیید کرده‌ایم.

وی افزود: غیر از شرکت‌های هواپیمایی داخلی شرکت‌های هواپیمایی العراقیه و بغداد نیز در انتقال زوار اربعین فعال هستند.

استقرار بازرسان وزارت راه و سازمان تعزیرات حکومتی در فرودگاه امام

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه تیم بازرسی وزارت راه، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان بازرسی کل کشور در این ایام در فرودگاه امام حضور دارند گفت:‌ روز دوشنبه 14 شهریور مدیرکل بازرسی وزارت راه نیز از فرودگاه امام بازدید کرد.

بنابراین گزارش، طرح پروازهای اربعین از 15 شهریور آغاز می‌شود و تا پایان ماه جاری ادامه دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.