| کد خبر: 246827 |

ازدحام زائران اربعین در پایانه های مسافری را پیش بینی نکرده بودیم

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: این سازمان تنها ۸ هزار دستگاه اتوبوس برای سفرهای اربعین پیش بینی کرده بود اما مجبور شدیم اتوبوس های سایر مسیرها را هم بیاوریم.

تین نیوز

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: این سازمان تنها ۸ هزار دستگاه اتوبوس برای سفرهای اربعین پیش بینی کرده بود اما مجبور شدیم اتوبوس های سایر مسیرها را هم بیاوریم.

به گزارش نیوز، حمیدرضا شهرکی ثانوی در برنامه زنده تلویزیونی خبر ۱۴ سیما درباره کمبود ناوگان جاده ای سفرهای اربعین گفت: ما از مردم عذرخواهی می کنیم به دلیل استقبال از حضور در همایش اربعین. بخش زیادی از ناوگان حمل و نقل عمومی درگیر سفرها شده و برای بخشی از مردم سرویس های جاده ای کم آمده است که ما را شرمنده مردم کرده است.

وی افزود: پیش بینی ما آغاز سفرهای جاده ای اربعین از ۱۵ شهریور بود ولی از ۱۱ شهریور استقبال مردم از حمل و نقل عمومی شروع شد که با سفرهای تابستانی همزمان شده بود.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: ما در ابتدا فروش اینترنتی بلیت سفرهای اربعین را آغاز کرده بودیم ولی با ازدحام مردم در مشهد و همچنین تهران به عنوان مرکز تقسیم سفرها روبرو شدیم که فروش اینترنتی بلیت اتوبوس های اربعین متوقف شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹۰۰ هزار نفر به مرزها مراجعه کرده اند یادآور شد: حجم بالایی از مردم روز گذشته به پایانه غرب تهران مراجعه کردند که به ازدحام منجر شد. ما هم بارها پیش از این اعلام کرده بودیم که بیشتر از ۸ هزار دستگاه اتوبوس برای سفرهای اربعین نداریم و نهایتاً بتوانیم ۵۰ تا ۶۰ درصد تقاضا را پاسخگو باشیم.

شهرکی درباره علت توقف فروش اینترنتی بلیت اتوبوس های اربعین گفت: فروش اینترنتی زمانی قابل اجرا است که برای مسیرهای ثابت و برنامه ریزی شده باشد ولی در دو روز اخیر اتوبوس های سایر مسیرها را به مسیر اربعین اعزام کردیم که برنامه ریزی شده نبود.

وی تاکید کرد: علت اینکه تاکید داشتیم تا سامانه فروش بلیت اتوبوس به سامانه سماح متصل شود جلوگیری از ایجاد بازار سیاه بود؛ این ارتباط بین دو سامانه برقرار شد اما زمانی بود که به بعد از ساعت ۲۴ منتقل شد و برخی مسافران نتوانستند بلیت تهیه کنند.

معاون سازمان راهداری ادامه داد: تمام پلاک های اتوبوس های اعزامی به مسیر مرزهای عراق را با دوربین های جاده ای تطبیق دادیم و اگر اتوبوسی تخلف کرده بود برخورد کردیم. تاکنون فعالیت چند شرکت را به دلیل تخلف در فروش بلیت متوقف کردیم.

 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • غلام عباس نیک طبع 0 0

    وقتی مدیران در اتاق خود بر روی صندلی ریاست لم می دهند و از وضعیت ترمینالها خود را به خواب می زنند باید در همچین موقعیتی غافل گیر شوند