| کد خبر: 246747 |

داریوش امانی:

افزایش دو برابری ترانزیت طی یک سال گذشته

نشست مجمع عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی، مدیر مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادهای وزارت راه و شهرسازی، اعضای هیأت عامل و معاونین ریاست سازمان، اعضای مجمع ،نمایندگان سازمان حسابرسی، در تاریخ ۱۴شهریورماه برگزار و عملکرد و صورت های مالی سال گذشته این سازمان تائید شد.

تین نیوز

نشست مجمع عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی، مدیر مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادهای وزارت راه و شهرسازی، اعضای هیأت عامل و معاونین ریاست سازمان، اعضای مجمع ،نمایندگان سازمان حسابرسی، در تاریخ ۱۴شهریورماه برگزار و عملکرد و صورت های مالی سال گذشته این سازمان تائید شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده  ای، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان با بیان این که در آستانه جابجایی زائران اربعین حسینی از اقصی نقاط کشور به پایانه های مرزی غرب کشور هستیم، افزود: از سال گذشته برای توسعه زیرساخت ها، بهبود وضعیت راه های منتهی به مرزها و توسعه امکانات و تجهیزات در پایانه های مرزی اقدامات خوبی صورت گرفته است و تمامی اعتبارات مورد نیاز از محل اعتبارات این سازمان تأمین شد و امید آن می رود با حمایت اعضای مجمع عمومی سازمان در سال آینده این اقدامات زیرساختی و عملیات نگهداری راه ها بهبود پیدا کند.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به کمبود اعتبارات دولتی در تکمیل و اجرای پروژه های سازمان پیش بینی می شود منابع و درآمدهای پایدار تعیین و در این زمینه چاره اندیشی های لازم به کار گرفته شود و از وقوع بحران در بخش راه ها که سرمایه های ملی هستند جلوگیری شود.
امانی با اشاره به افزایش دو برابری ترانزیت طی یک سال گذشته افزود: درآمدهای ترانزیتی یکی از درآمدهای پایدار برای کشور محسوب می شود و در اشتغال زایی هم موثر بوده است. در همین راستا که برای رسیدن به هدف گذاری ۲۰ میلیون تنی در سال جاری، برنامه ها و اقدامات لازم صورت گرفته و نشست های متعددی با کشورهای همسایه برگزار شده است.

خدمات رسانی گسترده در دولت سیزدهم به مردم در حوزه حمل و نقل جاده ای

نورایی مدیر مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادهای وزارت راه و شهرسازی، یکی از افتخارات این وزارتخانه در دولت سیزدهم را توجه به خدمات رسانی گسترده در حوزه حمل و نقل بیان کرد و افزود: در این راستا رعایت ضوابط مربوط به کاهش هزینه های بخش حمل و نقل در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: موضوع هوشمند سازی فعالیت های حمل و نقل جاده ای یکی دیگر از موضوعات اولویت دار است که دستاوردهای آن در یک سال اخیر به ویژه در بخش حمل و نقل کالا مشهود است و می بایست عملکرد و آثار این اقدامات از طریق رسانه ها به مردم و کاربران اطلاع رسانی شود.
نورایی خاطرنشان کرد: ایمنی راه ها و کاهش تصادفات جاده ای موضوع اولویت دار دیگری است که در این راستا آمار دقیق نقاط پرحادثه باید شناسایی و تحلیل شود.
وی افزود: تأمین مسائل معیشتی و رفاهی خانواده یک و نیم میلیون نفری راهداران. و بخش حمل و نقل، با توجه به سختی کار این تلاشگران، از سوی وزارت راه و شهرسازی پیگیری می شود و امید است در سال پیش رو، رسیدگی شود و از خانواده ی شهدای خدمتگذار راهدار هم به نحو مطلوب، تجلیل شود.


دستیابی به هوشمندسازی حمل و نقل جاده ای و توسعه ترانزیت در سال گذشته

محمد تیموری معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گزارشی از حساب های عملیات جاری و طرح ارائه کرد و افزود: در زمینه نگهداری رویه و ابنیه فنی راه، روند چند ساله وضعیت خرابی رویه راه های شریانی کشور از طریق سامانه pms شناسایی شده است و در صورتی که اعتبارات مورد نیاز آن تأمین نشود، میزان راه های دارای خرابی شدید، افزایش می یابد و به طور حتم وضعیت راه ها بحران زا می شود.
وی افزود: در سال گذشته میزان خسارت ناشی از سیل، طوفان و زلزله به زیرساخت های حمل و نقل کشور بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان بوده است که با توجه به اهمیت تردد وسایل نقلیه جاده ای، عملیات راهداری و مدیریت بحران در اولویت برنامه های این بخش قرار می گیرد.
معاون برنامه ریزی سازمان یکی از مهم ترین اقدامات انجام شده در بخش حمل و نقل را حذف بارنامه فیزیکی، توسعه شرکت حمل نقل هوشمند، ساماندهی پایانه های حمل کالا، نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای و افزایش ترانزیت از قلمرو کشور برشمرد و افزود: در زمینه نوسازی ناوگان جاده ای، با استفاده از بند ۳ ماده ۳۰ قانون احکام دائمی، تاکنون ۳۰ هزار دستگاه ناوگان زیر سه سال کارکرد در سامانه ثبت شده است که بالغ بر ۱۰ هزار دستگاه ترخیص و سه هزار و ۷۰۰ دستگاه شماره گذاری شدند و منبع درآمد قابل ملاحظه ای برای دولت است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 0 0

    ازسختی کار که اجرایی نشده چه خبر ازهشت سال سنوات 72تا80که نصف موجود است وکسی جوابگو نیست چه خبر