| کد خبر: 246729 |

هادی عباسی معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی شد

وزیر راه و شهرسازی طی حکمی هادی عباسی اصل را به سمت معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و قائم مقام خود در نهضت ملی مسکن منصوب کرد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی طی حکمی هادی عباسی اصل را به سمت معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و قائم مقام خود در نهضت ملی مسکن منصوب کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با صدور حکمی هادی عباسی اصل را به سمت معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و قائم مقام خود در طرح نهضت ملی مسکن منصوب کرد. در حکم وزیر راه و شهرسازی خطاب به معاون جدید مسکن و ساختمان این وزارتخانه آمده است:

جناب آقای هادی عباسی اصل

با سلام

با توجه به سوابق ارزشمند علمی، مدیریتی، تعهد و سوابق اجرایی جنابعالی، به موجب این حکم شما را به سمت «معاون مسکن و ساختمان و قائم مقام اینجانب در نهضت ملی مسکن» منصوب می نمایم.

با توجه به تکالیف قانونی وزارت راه و شهرسازی به موجب قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و قانون جهش تولید مسکن، مهم ترین ماموریت ما در دولت، تولید و عرضه مسکن است و مسکن در حیات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه جایگاه ویژه ای دارد. بر این اساس ضروری است با استفاده از تجارب طرح های قبلی و شناسایی نقاط قوت و ضعف آنها نسبت به موارد ذیل اهتمام ویژه داشته باشید:

۱- بسیج تمامی امکانات وزارت راه و شهرسازی، بانک مسکن، بنیاد مسکن و ظرفیت های مردمی برای تحقق اهداف دولت در زمینه احداث مسکن، پیشبرد عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن، اتمام پروژه های باقی مانده از مسکن مهر و اقدام ملی و مبارزه با سوداگری در بخش زمین و مسکن و تبدیل مسکن از کالای سرمایه ای به کالای مصرفی بادوام.

۲- تدوین قوانین و مقررات به منظور افزایش ایمنی، رفاه، کیفیت و حمایت از حقوق شهروندان، تجدید ساختار حرفه مهندسی در کلیه رشته های مرتبط با بخش مسکن، انتقال آخرین فناوری های نوین مهندسی و تکنولوژی روز صنعت ساختمان به داخل کشور، بازسازی رابطه صلاحیت حرفه ای با نظام مقررات نظارتی دولت، نظارت بر اجرای صحیح قانون نظام مهندسی و اتخاذ تدابیر لازم به منظور کنترل قیمت بخش مسکن و اجاره بها.

۳- ایجاد تحول در فرآیندهای طرح نهضت ملی مسکن

به منظور موفقیت در اجرای تکالیف قانونی و ماموریت وزارت متبوع، ضمن حمایت کامل اینجانب از جنابعالی، کلیه معاونین و مدیران عامل محترم سازمان ها، شرکت ها، ادارات تابعه، بنیاد مسکن و بانک مسکن با شما همکاری کامل خواهند داشت. تصمیمات جنابعالی به عنوان نماینده تام الاختیار در بخش مسکن برای کلیه معاونین، مدیران و ادارات تابعه لازم الاجراست. بدیهی است ارسال گزارش اقدامات انجام شده در بخش مسکن هر دو هفته یک بار الزامی است.

امید است با اتکال به خداوند متعال، رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، سیاست ها و تاکیدات ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران درخصوص تولید و عرضه مسکن و همچنین تامین مسکن حمایتی در انجام وظایف محوله موفق و موید باشید.

توفیق روزافزون جنابعالی را از خداوند متعال خواهانم.

بر اساس همین گزارش، هادی عباسی دارای مدرک مهندسی مکانیک طراحی جامدات از دانشکده فنی دانشگاه تهران در سال ۱۳۸۲ و کارشناسی ارشد اقتصادی نظری از دانشگاه شهید بهشتی را بوده و هم اکنون نیز دانشجوی دکتری اقتصاد پولی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و  تحقیقات است. عباسی طی سال های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۳ معاون علمی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران بوده است.

وی سابقه مشاور وزیر مسکن و شهرسازی از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ (دوران وزارت آقای سعیدی کیا و آقای نیکزاد) و همچنین سابقه مشاور وزیر راه و شهرسازی از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲ (دوران وزارت آقای نیکزاد) را در کارنامه دارد.

از دیگر سوابق وی می توان به نماینده تام الاختیار وزیر راه و شهرسازی در بانک مسکن از سال ۱۳۸۸ تا سال ۱۳۹۲، نماینده تام الاختیار وزیر راه و شهرسازی در امور تعاونی های مسکن مهر از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۲، نماینده وزیر راه و شهر سازی در ستاد پشتیبانی و هماهنگی امور مساجد از سال ۱۳۹۱ تا سال ۱۳۹۲ و عضو شورای سیاست گذاری مرکز مطالعات تکنولوژی اشاره کرد.

هادی عباسی از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۳۹۴ مدیریت اقتصاد دانش بنیان مرکز همکاری های فناوری ریاست جمهوری را برعهده داشت و از سال ۱۳۹۴ تا سال ۱۳۹۶ قائم مقام معاونت پژوهش و توسعه نوآوری مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.