| کد خبر: 246724 |

توسعه فرودگاه های کرمان به ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

نماینده مردم کرمان و راور و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه توسعه فرودگاه های کرمان براساس برآوردها به ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که بخشی در توافق با استاندار از درون استان و مابقی از منابع ملی تامین شود.

تین نیوز

نماینده مردم کرمان و راور و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه توسعه فرودگاه های کرمان براساس برآوردها به ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که بخشی در توافق با استاندار از درون استان و مابقی از منابع ملی تامین شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران؛ محمدرضا پورابراهیمی روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل جدید و پیشین فرودگاه های استان کرمانبا بیان اینکه برنامه توسعه فرودگاه های کرمان در سفر رییس جمهوری مورد عنایت قرار گرفته است، گفت: در این راستا موضوع مصوبه آغاز عملیات اجرایی پایانه مسافربری خارجی فرودگاه کرمان باید با سرعت آغاز شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: نخستین درخواست ما از شرکت فرودگاه ها این است که بخش پایانه بین المللی در فرودگاه شهر کرمان راه اندازی شود و با توجه به اینکه این طرح ردیف بودجه ای از پیش داشته، امیدواریم در حوزه تصمیم گیری نیز مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی ادامه داد: استان کرمان رتبه دوم در حوزه مسافران خارجی کشور را به خود اختصاص داده که این آمار نشان دهنده عشق و علاقه مردم دیار کریمان به زیارت قبور ائمه اطهار (ع) است و ایجاد پایانه مسافربری خارجی می تواند به مردم در سفرهای عتبات عالیات و سوریه کمک کند.

تامین زیرساخت های فرودگاهی متناسب با اقتصاد کرمان

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: استان کرمان در حوزه توسعه اقتصادی کشور نیز پیشگام شده و شاخص های اقتصاد این استان بالاتر از میانگین کشور است لذا تامین زیرساخت های فرودگاهی متناسب با آن یک ضرورت است.

وی یادآور شد: ظرفیت حمل بار در حوزه کشاورزی برای فرودگاه جیرفت را داریم که اتاق بازرگانی سرمایه گذاری خوبی در این منطقه دارد و بحث هوایی و باری فرودگاه جیرفت نیاز به حمایت حوزه فرودگاهی دارد.

وی ابراز داشت: شرکت فرودگاه ها زیرساخت حمل هوایی را فراهم می کند لذا درخواست می شود در اعزام مسافران اربعین پرواز ویژه ای برای کرمان گذاشته شود و شرکت ماهان مساعدت بیشتری در این حوزه داشته باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: آمادگی داریم مسائل توسعه فرودگاهی کرمان طی نشستی با سازمان برنامه و بودجه و همکاری استاندار انقلابی این استان پیگیری شود و در این زمینه ظرفیت کمیسیون اقتصادی نیز در خدمت استان قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: استان کرمان طی سالهای گذشته توسعه خوبی در حوزه فرودگاه ها داشته اما نباید به آن بسنده کنیم زیرا ظرفیت کرمان فراتر از وضع فعلی است.

پورابراهیمی افزود: استان کرمان دارای پنج فرودگاه و رتبه هشتم کشور را به واسطه حمل مسافر و حضور در ناوگان مسافری کشور دارد اما این جایگاه باید ارتقا یابد و این مهم نیازمند همکاری در سطح استانی و ملی است.

امام جمعه کرمان: توسعه فرودگاه های این استان پیگیری شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه روند توسعه و پیشرفت فرودگاه های کرمان پیگیری شود، گفت: باتوجه به حضور زائران و مهمانان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ضرورت توسعه و پیشرفت این حوزه وجود دارد.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی با خیر مقدم به مدیرکل جدید و قدردانی از مدیرکل پیشین این اداره کل افزود: اینکه مدیران در دوران مسئولیت خود چگونه حرکت می کنند و چه چیزی را تحویل می دهند؟ باید در پیشگاه مردم و خداوند پاسخگو باشد.

وی اظهار داشت: حرکت، رفتار و عملکرد مسئولان در پیشگاه خداوند محفوظ و ماندگار است و خوشا به حال آنها که رضایت مردم و خداوند را جلب می کنند.

ضرورت تقویت صنعت توریسم در کرمان

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان نیز در این آیین با بیان اینکه تغییرات توسعه ای فرودگاه های کرمان طی این سال ها جای قدردانی دارد، گفت: درخواست عمده کرمان از شرکت فرودگاه ها، همکاری برای اعزام گردشگران و تقویت صنعت توریسم در این استان است.

وی ابراز داشت: استان کرمان در حوزه کشاورزی سالانه هفت میلیون تن انواع محصولات را تولید می کند که بخشی از آن خارج فصل است و صنعت هوایی می تواند به توسعه آن کمک کند.

بیگ زاده افزود: در حوزه حمل و نقل زائران اربعین، سفرهای خارجی و عتبات عالیات درخواست داریم که با شرکت های داخلی همکاری لازم را داشته باشند.

در این آیین علی جزینی زاده به عنوان مدیرکل فرودگاه های استان کرمان معرفی شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.