| کد خبر: 246693 |

بهره برداری از ۷ کیلومتر در قطعه یک محور شهرکرد - شلمزار

در پی بهره برداری 2 کیلومتر از قطعه دوم، مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از بهره برداری 7 کیلومتر در قطعه اول محور شهرکرد ـ شلمزار پس از خط کشی و نصب علائم خبر داد.

تین نیوز

در پی بهره برداری 2 کیلومتر از قطعه دوم، مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از بهره برداری 7 کیلومتر در قطعه اول محور شهرکرد ـ شلمزار پس از خط کشی و نصب علائم خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسینعلی مقصودی در بازدید از محور شهرکرد ـ شلمزار، گفت: حدود ۷ کیلومتر از قطعه اول محور شهرکرد-شلمزار آسفالت شده که ظرف چند روز آینده بعد از خط کشی و نصب تابلوها، آماده بهره برداری خواهد بود.

 وی افزود: پروژه احداث باند دوم محور شهرکرد - شلمزار به طول ۳۲ کیلومتر بخشی از طرح بزرگ محور شهرکرد - بازفت - مسجد سلیمان است که حدود ۶ کیلومتر از مسیر در سنوات گذشته به عنوان نقطه حادثه خیز به صورت چهارخطه اجرا شده و باقی مانده به طول ۲۶ کیلومتر در دو قطعه 13 کیلومتری در حال اجراست.

 مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: قطعه دوم این مسیر از سه راهی شمس آّباد تا سه راهی امیرآباد از سال 93 آغاز و با وجود معارضان متعدد و کمبود اعتبار با مشکل مواجه شد.

 مقصودی ادامه داد: در سال ۹۹ عملیات اجرایی قطعه اول به طول ۱۳ کیلومتر از سه راهی خوزستان تا سه راهی امیرآباد آغاز شد که زمین های این قطعه بیشتر در اراضی شهرکرد، کیان، بهرام آباد و طاقانک قرار داشت.

 وی خاطرنشان کرد: با مردم و مالکین اراضی منطقه مذاکراتی صورت گرفت و کارشناسی ها و ارزیابی ها انجام شد؛ اما به دلیل کمبود اعتبارات هزینه ارزیابی پرداخت نشد اما با همکاری خوب کشاورزان، توانستیم در کل مسیر ۱۳ کیلومتر عملیات خاکی انجام دهیم.

 مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بیش از ۵۰ پل در این ۱۳ کیلومتر ساخته شده است و تا امروز حدود ۷ کیلومتر از قطعه اول مسیر جاده شهرکرد_شلمزار آسفالت شده و

برنامه ریزی شده است که حدود ۶ کیلومتر باقی مانده از قطعه اول مسیر شهرکرد - شلمزار که شامل پل های بزرگ، تقاطع های غیرهم سطح می باشد تا پایان سال جاری آماده بهره برداری شود.

 مقصودی همچنین در خصوص قطعه دوم این محور گفت: در قطعه دوم مسیر، ۲ کیلومتر از سه راهی امیرآباد تا روستای خراجی طی روزهای گذشته زیر ترافیک رفته است. در حال حاضر مشغول احداث پل خراجی هستیم و متعهد شدیم ظرف دو ماه آینده این پل هم تکمیل شود و حدود ۷ کیلومتر از مسیر در قطعه دوم را نیز به بهره برداری برسانیم.

 مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در کل این دو قطعه، در چند نقطه مشکلات زیادی وجود داشت و بخشی از این مشکلات هنوز هم پابرجاست، اراضی کشاورزی زیر سنگ شکن خراجی یکی از این نقاط مشکل دار است، در این محل نتوانستیم با کشاورزان توافق کنیم و همکاری شایسته ای صورت نگرفت؛ به همین دلیل ماده ۹ قانون تملک را اجرا کردیم و با دستور دادستان شهرستان کیار، ادامه عملیات جاده سازی در این مکان پیگیری می شود.

 مقصودی اظهار داشت: بخش دیگر دارای مشکل مسیر در اراضی شمش آباد واقع شده، که پول آن به حساب دادگستری واریز شده و همچنین به دنبال توافق در بخشی از اراضی تجاری بهرام آباد هستیم و در نهایت قبرستان شهر کیان که در همین خصوص جلسات متعددی با خانواده متوفیان برگزار شد که تا حدودی مسئله حل شده و اگر چند خانواده دیگر هم موافقت کنند مشکل رفع می شود.

 وی درخصوص اعتبار پروژه شهرکرد-شلمزار، افزود: سال ۱۴۰۰ پیگیر استفاده از ماده ۵۶ و استفاده از تسهیلات بانکی بودیم و مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه شهرکرد-شلمزار در نظر گرفته شد، تضمین این اعتبار توسط سازمان برنامه و بودجه صادر شده و بانک رفاه کارگران بانک عامل پرداخت این اعتبار است. توافق سه بانک دیگر هم باید اخذ شود تا مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص پیدا کند و این مسئله در مراحل پایانی است تا بخشی از مشکلات مالی پروژه رفع شود.

 مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان، برای کل طرح شهرکرد - بازفت - مسجد سلیمان ۹۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است و با پیگیری های صورت گرفته این رقم نهایی شد، ۱۰۰ میلیارد تومان این اعتبار در قالب اسناد خزانه و اعتبار نقدی برای این دوقطعه در حال آزاد شدن است که می توانیم بخشی از مطالبات پیمانکاران را پرداخت کنیم. وی خاطرنشان کرد: مبلغ مطالبات در این پروژه حدود ۷۰ میلیارد تومان است؛ همچنین حدود ۱۵ میلیارد تومان هم بابت ارزیابی زمین ها به کشاورزان بدهکار هستیم.

مقصودی به تردد روزانه 15 هزار وسیله نقلیه و وقوع حوادث متعدد و ناگوار در این مسیر اشاره کرد و گفت: پیش بینی می شود کل محور شهرکرد - شلمزار شامل هر دو قطعه تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.