| کد خبر: 246682 |

علت کمبود بلیت اینترنتی اتوبوس های اربعین اعلام شد

مدیرکل دفتر مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای علت کمبود بلیت اینترنتی اتوبوس های اربعین را جلوگیری از خرید چارتری یا تبانی با برخی شرکت ها عنوان کرد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای علت کمبود بلیت اینترنتی اتوبوس های اربعین را جلوگیری از خرید چارتری یا تبانی با برخی شرکت ها عنوان کرد.

به گزارش تین نیوز، داریوش باقرجوان درباره کمبود بلیت در فروش های اینترنتی اتوبوس های اربعین اظهار داشت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ۸ هزار دستگاه اتوبوس از ناوگان حمل و نقل جاده ای را به سفرهای اربعین اختصاص داده است.

وی افزود: این ۸ هزار دستگاه به تدریج و بر اساس میزان تقاضای مسافران وارد فرآیند جابجایی زائران خواهد شد. در روزهای اخیر بیشترین تقاضا به روز گذشته ۱۲ شهریورماه با ۷۸۰ دستگاه اختصاص داشت بنابراین تا زمانی که میزان تقاضا به ۸ هزار دستگاه برسد، فاصله زیادی داریم.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یادآور شد: انتقاداتی که بابت فروش اینترنتی مطرح می شود، به همین دلیل است که میزان تقاضا چندان زیاد نیست اما اگر مسافران به پایانه های مسافری به صورت حضوری مراجعه کنند، بلیت برای سفر به مقاصد مرزهای عراق یافت می شود.

باقرجوان تصریح کرد: مشکلی که وجود داشت این بود که اگر همه سرویس های مورد نظر برای سفر به پایانه های مرزی را بر روی وب سایت های فروش اینترنتی بلیت اتوبوس قرار می دادیم، احتمال اینکه فردی تعداد زیادی از بلیت ها را خریداری و در بازار سیاه بفروشد و یا با برخی رانندگان یا بعضی از شرکت های حمل و نقلی تبانی کند، زیاد بود. بنابراین کاری که کردیم این بود که با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان حج و زیارت تنها کسانی که بر روی سامانه سماح نام نویسی کرده اند، مشمول خرید اینترنتی بلیت اتوبوس های اربعین خواهند شد.

وی افزود: اگر سامانه سماح به سامانه خرید اینترنتی بلیت اتوبوس های اینترنتی تا پایان امشب متصل شود، همه بلیت های اینترنتی سفرهای جاده ای اربعین بر روی وب سایت فروش قرار خواهد گرفت. نگرانی ما بابت این بود که بلیت ها به زائران و مسافران واقعی که قصد سفر به پایانه های مرزی را دارند، فروخته نشود.

باقرجوان دغدغه اصلی سازمان راهداری را سفرهای برگشت زائران اربعین دانست و گفت: در سفرهای رفت با توجه به اینکه بازه زمانی طولانی تری دارد، مشکل کمبود ناوگان نداریم اما در سفرهای برگشت با توجه به اینکه دامنه روزهای کمتری را شامل می شود، با هجوم زائران به مرزها مواجه می شویم که برای رفع این مشکل تمهیداتی اندیشیده شده است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ فعال شده تا زائرانی که قصد برگشت به کشور را دارند با پیامک کردن مرز مورد نظر و برآورد تعداد ناوگان مورد نیاز، اتوبوس های بین شهری را در اختیار زائران اربعین قرار دهیم.

وی افزود: به عنوان مثال اگر فردی از نجف مرز مهران را ساعت ۸ صبح پیامک کند با توجه به اینکه متوسط مسافت شهرهای زیارتی عراق تا مرزهای ایران ۴۰۰ کیلومتر است و بین ۶ تا ۸ ساعت طول می کشد تا زائر به مرز برسد، برآورد می کنیم چه تعداد ناوگان و چه ساعتی منتظر ناوگان باشند.

باقر جوان تأکید کرد: اگر در مرزی بیش از ظرفیت مسافر وارد شود تا رسیدن خودروهای حمل و نقل مسافران، اسکان موقت چند ساعته در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: علاوه بر پایانه های غرب، پایانه های بیهقی و جنوب هم اتوبوس برای اعزام به مرزهای غربی در نظر گرفته شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.